سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلامت پزشکان ضامن سلامت جامعه است

پزشکان باید در برخورد با مسافران مکه و امارات متحده عربی که علایم سرماخوردگی دارند، احتیاط لازم را به عمل آورند چرا که سلامت آنها تضمین کننده سلامت جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مسعود مردانی، دبیر سمپوزیوم یک روزه عفونت تنفسی که امروز یکشنبه شانزدهم تیرماه در محل تالار ابن سینا دانشکده پزشکی شهید بهشتی برگزار شد گفت: در مورد  کرونا ويروس که از خانواده ویروس سارس بوده و در کشورهای همسایه و عربستان صعودی شیوع پیدا کرده است كه اولین مورد بیماری کرونا ویروس در بهار 2012 در عربستان صعودی گزارش شد و بعد از آن در کشورهایی از جمله قطر اردن امارات متحده عربی  و عربستان صعودی شیوع پیدا کرد. 

وی در ادامه از مسری بودن بیماری خبر داد و افزود: این بیماری علایمی از جمله تب و لرز سر درد مشکل تنفسی سرفه و ... همچون بیماری آنفولانزا دارد و فرد به عنوان سرما خوردگی با این علایم به پزشک مراجعه می کند. 

مردانی تصریح کرد: پزشکان در مراکز درمانی باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورتیکه بیماری با این نشانه ها به آنها مراجعه کرده بودند برای سلامت خود احتیاط لازم را به عمل آورده و از تماس مستقیم با آنها خودداری کنند چراکه پزشکان با افراد زیادی در جامعه برخورد  مستقیم دارند و حفظ سلامت آنها برای حفظ سلامت جامعه ضروری است. 
 
*شگفتی پزشکان از وجود بیماری کرونا ویروس در فصل تابستان 
 
پیمان همتی، متخصص بیماری های عفونی در این برنامه افزود: بر اساس آخرین آمار تایید شده از who تاکنون 79 مورد بیمار مبتلا به کرونا ویروس گزارش شده که 42 نفر از آنها فوت کرده اند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 73 درصد مبتلایان به این ویروس مرد بوده و بین 14 ماه تا 94 سال سن داشته اند و به طور قطع به دلیل تماس با بیماران مبتلا به این ویروس مبتلا شده اند. 

همتی با بیان تعجب پزشکان از شیوع این بیماری در فصل گرما تصریح کرد: تاکنون منبع حیوانی خاصی برای ایجاد این ویروس اعلام نشده و واکسن و داروهای مطرح شده برای از بین بردن این ویروس روی هیچ حیوانی قابل آزمایش نیست. 
 
همچنین pvr و نمونه گیری از تنفس تحتانی راه تشخیص کرونا ویروس در بدن انسان است. 
 
*خفاش ها مشکوک به انتقال کرونا ویروس به انسان هستند 
 
در ادامه علی رضا ناجی،  متخصص بیماری های عفونی با اشاره به وجود تحقیقات بسیاری برای شناسایی علل ایجاد کرونا ویروس یادآور شد: با توجه به نتایج تحقیقات گذشته در زمینه شناسایی عوامل ایجاد بیماری سارس که خفاش ها را از حاملان این ویروس نشان می داد هم اکنون نیز به دلیل وجود خفاش ها در عربستان صعودی می توان این حیوان را از جمله حاملان کرونا ویروس دانست. 
 
وی با بیان اینکه سازمان who از نظر آزمایشگاه pcr اصلی ترین روش برای تشخیص کرونا ویروس می داند اظهار داشت: نمونه های نگهداری شده و کمتر از 24 ساعت به آزمایشگاه منتقل شوند و چنانچه انتقال آن بیشتر از 24 ساعت به طول بیانجامد باید به طور قطع این ویروس فریز شود. 
 
*تعاون بیمارستان ها موجب موفقیت در کنترل کرونا ویروس می شود 
 
در ادامه داوود یادگاری نیا، متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه همکاری در بیمارستان ها نقش مهمی در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در کشور دارد افزود: به دلیل ارتباطات فراوان افراد ایرانی با کشورهای امارات متحده عربی و عربستان صعودی به ویژه حضور افراد در مکه مکرمه احتمال پیدایش این بیماری در کشور وجود دارد بنابراین باید پزشکان در بیمارستان ها مشاهده هر گونه علایم سرما خوردگی در این مسافران را جدی بگیرند. 

وی در ادامه با بیان اینکه کرونا ویروس در آقایان بیشتر مشاهده شده است خاطرنشان کرد: 26 درصد افراد مبتلا به این ویروس بهبودی کامل یافته و 96 درصد در بیمارستان بستری شده ،78 درصد به بخش مراقبت های ویژه(ICU) منتقل شده و 65 درصد فوت می کنند. 

همچنین تاکنون هفت پرستار و یک پزشک در اثر تماس مستقیم با افراد مبتلا به این ویروس به کرونا ویروس مبتلا شده اند و این یک فاجعه است./ح
برچسب ها: سلامت ، پزشکان ، ویروس ، کرونا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.