سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر آنچه در چهارمین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن گذشت؛

11 مدالی که ما را ششم کرد

بالاخره پس از 10 روز مسابقه، چهارمین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن هم به پایان رسید و کشورمان با 11 مدال رنگارنگ در جایگاه ششم جدول بازیها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ششمی در بازی های آسیایی داخل سالن نتیجه ای بود که اگر چه در مجموع با سطح بالای این بازی ها قابل قبول بود ولی ما در مقایسه با دور قبل یک پله سقوط کردیم.

در اولین دور از بازی های آسیایی داخل سالن در سال 2005 در تایلند ما یازدهم شدیم در دور دوم در سال 2007 در ماکائو به رتبه هشتم دست پیدا کردیم و در سومین دوره نیز در سال 2009 در ویتنام به عنوان پنجم رسیدیم.

حالا نیز در چهارمین دوره ما ششم شدیم با 11 مدالی که شامل 3 طلا – 6 نقره و 2 برنز بود.

این مدالها در حالی کسب شد که  افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک در مصاحبه خود عنوان کرد که برخی از رشته ها ی مدال آور ما در این دوره از بازی ها حضور نداشتند.

مسابقات در چهارمین دوره بازی ها در  12 رشته و با حضور 2400 ورزشکار از 45 کشور برگزار شد.

12 رشته این دوره فوتسال – کبدی – بولینگ و بیلیارد – شطرنج – بادوک – ورزش های الکترونیکی – حرکات موزون – کیک بوکسینگ – موی تای – کوراش و شنای مسافت کوتاه بود که کشورمان در رشته های کیک بوکسینگ – حرکات موزون و بادوک نماینده ای نداشتند.

3 مدال طلای کاروان ورزش ما در فوتسال – موی تای و کوراش کسب شد.

تیم های فوتسال ما از بهترین های کاروان ورزشی این دوره بودند. در حالی که این انتظار از تیم ملی فوتسال آقایان بود که قهرمان شوند نه تنها آن ها طلا کسب کردند بلکه تیم ملی فوتسال بانوان کشور نیز برای اولین بار در تاریخ به فینال راه پیدا کرد و  نقره گرفت.

در موی تای وحید شهبازی یکی از سه مدال طلای کاروان ورزش ما را بدست آورد. مسعود مینایی نیز در این رشته نقره کسب کرد و سید عیسی علمدار نیز برنز گرفت.

در کوراش الیاس علی اکبری مدال طلا بدست آورد. یک مدال نقره نیز در این رشته توسط سعید حیدری کسب شد و سعید خسروی نژاد نیز در این رشته به برنز رسید.

در کبدی مردان و بانوان نیز ما به نقره دست پیدا کردیم.

در بیلیارد تنها مدال ما توسط امید سرخوش در اسنوکر و با کسب نقره به دست آمد.

در مجموع تیم ملی فوتسال آقایان وحید شهبازی در موی تای در کوراش به طلا دست پیدا کردند و سعید حیدری در کوراش تیم ملی فوتسال بانوان کبدی مردان و بانوان و مسعود صیایی در موی تای و امید سرخوش در اسنوکر نقره کسب کردند.

سعید خسروی نژاد در کوراش و سید عیسی علمدار در موی تای نیز به برنز رسیدند.

این در  حالی است بود که ما از رشته هایی هم چون شطرنج و بیلیارد به کسب مدال امیدوار بودیم اما در شطرنج هیچ مدالی کسب نکردیم و در بیلیارد هم فقط یک مدال به دست آوردیم.

به هر حال کاروان ورزش ما با این 11 مدال ششم جدول شد و یک پله سقوط نسبت به دوره گذشته داشت./مح
برچسب ها: موی تای ، فوتسال ، کبدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.