سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

پیوند عضو در فارس و زندگی دوباره به 11 بیمار

پیوند عضو در شیراز به 11 بیمار زندگی دوباره بخشید.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، انجمن حمايت از بيماران كليوي استان فارس اعلام كرد: با اهداي اعضاي سه بيمار مرگ مغزي در بيمارستان نمازي شيراز ، ۱۱ بيمار نيازمند به عضو به زندگي لبخندی دوباره زدند.

اين انجمن گفت: با رضايت خانواده و اهداء اعضاء كودك محمد مهدي نوذري پنج ساله از سپيدان كه بر اثر تصادف دچار مرگ مغزي شده بود بيماران منتظر در ليست پيوند حياتي دوباره يافتند.
كليه هاي شادروان محمد مهدي نوذري به بيمار كليوي زينب رهنما ۹ ساله از شيراز و حسن عبدلي ۱۲ ساله از برازجان و كبد وي به بيمار كبدي عسل جهانگرد اهوازي ۱۰ ساله از اهواز اهداء شد.
همچنين كليه هاي مرحوم روح اله قائدي ۳۴ ساله ساكن داراب كه بر اثر خونريزي مغزي دچار مرگ مغزي شده بود به بيماران كليوي حجت اله يشتري ۳۵ ساله از گچساران و كليه و پانكراس وي به طور همزمان به بيمار كليوي و ديابتي اكرم ملكي ۲۷ ساله از تهران و كبد وي به بيمار كبدي عبداله متفرقه ۴۱ساله از اهواز اهداء شد.
انجمن حمايت از بيماران كليوي فارس اعلام كرد : با اهداي اعضاء مرحوم كامران تراكمه ۱۷ ساله ساكن زرقان كه به دليل تصادف دچار مرگ مغزي شده بود پنج بيمار منتظر در ليست پيوند عضو حياتي دوباره يافت.
كليه هاي شادروان كامران تراكمه به بيماران كليوي محمد افروزچين ۲۸ ساله از شيراز و اسفنديار مسكين ۲۹ ساله از دهدشت و كبد وي به بيماران كبدي كاوه حسيني ۱۹ ساله از كرمانشاه و پويان حيدري ۱۳ ماهه از اراك پيوند زده شد.
پانكراس اين بيمار مرگ مغزي به بيمار ديابتي مينا عباس زاده ۲۶ ساله از سمنان اهدا شد.
اين عملهای جراحي در بيمارستان نمازي شيراز و زير نظر تيم پيوند اعضا دانشگاه علوم پزشكي شيراز انجام شده است./س

برچسب ها: پیوند ، عضو ، بیمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.