سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

10 نوشيدني براي مبارزه با پيري

پیرشدن اجتناب ناپذیر است اما خیلی از متغیر ها در افزایش سرعت روند پیر شدن موثر است و مي توان با انتخاب نوشيدني هاي سالم و طبيعي علاوه بر محافظت از مغز و قلب روند پيري را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،  ،مدير گروه بهبود تغذيه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به نوشيدني هاي طبيعي و سالم اظهار کرد : آب انگور حاوی لیکوپن و کاروتنوئیدی است که باعث نرمتر شدن پوست می شود و کاکائو و نوشيدني حاوي کاکائو به دليل دار بودن فلاونوئیدی به حفظ عملکرد عروق کمک میکند و ریسک فشار خون بالا را کم می کند همچنین دیابت نوع دو و بیماری کلیه و دمانس را کاهش می دهد.

دکتر زهرا اباصلتي با اشاره به اينکه مصرف آب چغندر موجب غلبه بر دمانس(زوال عقل) مي شود افزود :‌اين نوشيدني حاوی نیترات طبیعی می باشد که بر خلاف نیترات مصنوعی در گوشت های فراوری شده (سوسیس و کالباس)مفید است. در یک مطالعه در سال 2011 افراد مسنی که غذاهای حاوی نیترات طبیعی بالا مصرف کرده بودند جریان خون در لب فرنتال مغز تحریک شده و روند دمانس کاهش یافته است. افزایش جریان خون باعث کند شدن روند دمانس می شود. نیترات طبیعی به افزایش جریان خون کمک می کند. کلم و تربچه نیز حاوی نیترات طبیعی می باشد.

وي مصرف چاي سبز را موثر در افزايش سيستم ايمني بدن عنوان کرد و گفت :‌ چای سبز محتوی آنتی اکسیدان است که به سرکوب کردن التهاب کمک می کند (التهاب نقش مهمی در ایجاد خیلی از بیماری ها دارد مانند دیابت نوع دو ،بیماری های اتوایمیون ،بیمای قلبی ،کانسر و سکته های مغزی و قلبی )چای سبز مانع استرس اکسیداتیو می شود که عامل اصلی برای التهاب است. در بررسی ها نشان داده است که افرادی که روزانه 500میلی گرم حدود 4تا6فنجان چای مصرف کرده اند میزان استرس اکسیداتیو به نصف کاهش یافته است .

مدير گروه بهبود تغذيه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد افزود:‌مصرف شیر سویا برای کاهش چروک و خشکی پوستموثر است اين نوشيدني ایزو فلاونوئیدهای شیر سویا به کلاژن سازی پوست کمک می کند و از شکسته شدن کلاژن پیشگیری می کند.

دکتر زهرا اباصلتي با تاکيد بر مصرف روزانه شير اظهار داشت :‌ مطالعات نشان داده است سالانه 1درصد از توده عضلانی تحلیل می رود و استحکام عضلات 12 تا15 درصد کاهش می یابد. آمینواسیدها در پروتئین باعث ساخته شدن بلوک های عضلانی می شود.یکی از این آمینواسیدها لوسین است شیر محتوی پروتئینی است به نام Wheyکه منبع بسیار خوبی برای لوسین است .سایر محصولات لبنی مانند ماست نیز غنی از آمینواسیدها است./س

برچسب ها: پیری ، نوشیدنی ، سالم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.