سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/ توجه به طرح آمایش

مهمترین برنامه دولتها برای توسعه مناطق مختلف کشور

دانشیار گروه اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: طرح آمایش سرزمین می تواند استعدادهای مهم هر منطقه را شناسایی کند و برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف و بهره برداری از ویژگی های محیطی هر منطقه برنامه ها و استراتژی های مختلف تعیین کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، نظر دهمرده افزود: مهمترین مزیت هایی که در منطقه سیستان و بلوچستان وجود دارد عبارتند از: معادن، کشاورزی و ترانزیت و حمل و نقل و.. منطقه بلوچستان یکی از ارزشمندترین ذخایر معدنی کشور را در اختیار دارد کشاورزی استان چه در بلوچستان و چه در منطقه سیستان دارای پتانسیل های خاصی است که می تواند در توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.

دهمرده افزود: این منطقه یکی از امن ترین و آسان ترین و به صرفه ترین مسیرها برای انتقال کالا از حوزه خلیج فارس و دریای عمان به میلک و نهایتا آسیای میانه است در حالی که بندر گوادر پاکستان از این ویژگی بیشتر بهره برداری کرده است و خط ترانزیتی چابهار – میلک باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به ویژگی هایی خاص جغرافیایی خود و وجود دریای عمانمی تواند به یک منطقه اقتصادی ویژه تبدیل شود و استاهای همجوار را نیز تاثیر پذیر از اقتصاد خود کند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد نباید به معنای دروازه ورود کالا بلکه به معنای خاص آن، سکوی پرش صادرات باید باشد و اگر چنین اتفاق افتاد این استان از لحاظ صنعت که ضعیف است می تواند قدرت بگیرد و به طبع آن صنایع فرآوری معدن و کشاورزی ایجاد خواهد شد/س

برچسب ها: طرح آمایش ، برنامه ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.