سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

افزايش توليد عسل در فارس

تولید عسل در استان فارس 35 درصد افزایش داشته است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه زنبور داران فارس 3 هزار و 600 تن عسل از کندوهای خود برداشت کردند گفت : این میزان در مقایسه با سالهای گذشته 35 درصد افزایش تولید داشته است.

فارس 420 کلنی زنبور دارد و تولید عسل در استان فارس برای 4 هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

خرد ادامه داد: برای حمایت از زنبور داران این استان تاکنون 80 نفر آنها بیمه شده اند و بیمه بقیه نیز در دست اقدام است و تسهیلات در قالب حمایت از بخش تولید عسل با سود 8 درصد تا سقف 300 میلیون ریال داده می شود.

عمده عسل فارس در شهرهای سپیدان ، اقلید ، آباده فراشبند ، قیروکارزین ، فیروزآباد ، داراب ، لار ، لامرد و ممسنی و شیراز تولید می شود.

با توجه به تنوع گیاهی موجود در استان فارس عسل بسته به نوع گیاهی که زنبور تغذیه می کند از نظر مزه و مواد معدنی متفاوت است از جمله انواع آن عسل مرکبات معروف به عسل نارنج ، گون ، کنار و گیاهان ترکیبی است که مرغوب ترین آن عسل گون و کنار دارای 2و نیم درصد قند ساکارز است.

عسل دارای ویتامین های B ، C ، مواد معدنی از جمله کلسیم ، فسفر ، گوگرد، منیزیم ، پتاسیم ، سدیم است و به دلیل اینکه درجه اسیدی عسل بالااست به هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و همچنین عسل بهترین منبع قند برای تغذیه مغز است زیرا از قندهای ساده تشکیل شده است.

استان فارس در تولید عسل بعد از آذربایجان غربی ، آذر بایجان شرقی ، گیلان و اردبیل رتبه پنجم را دارا است./س

برچسب ها: افزایش ، عسل ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.