سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

79 ایستگاه، بارش و آبدهی در رودخانه‌های خراسان شمالی را اندازه می‌گیرند

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت:‌بارندگی و آبدهی در رودخانه‌های این استان توسط 79 ایستگاه اندازه گیری می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، جواد مشکینی گفت:اندازه‌گیری مقدار بارندگی و آبدهی در رودخانه‌ها منابع آبی استان به وسیله 26 ایستگاه باران‌سنج معمولی، 24 ایستگاه باران‌سنج ذخیره‌ای،9ایستگاه تبخیرسنج و 20 ایستگاه هیدرومتری در زمانهای مشخص انجام می‌شود.

وی هدف از این کار را تولید داده ‌ها و اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل و برنامه ریزی لازم برای استفاده بهینه از منابع آبی استان ذکر کرد و گفت:داده ‌های پایه منابع آب در سه گروه داده‌های میزان بارش و هواشناسی،داده های منابع آب سطحی و داده ‌های منابع آب زیر زمینی در بازه زمانی مختلف جمع‌آوری می شود.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در رابطه با ثبت لحظه‌ای بارش و آبدهی رودخانه ها گفت:علاوه بر وجود دستگاههای مکانیکی در ایستگاهها،جمع‌آوری این داده ها به وسیله 13 داده‌ نگار سطح سنج الکترونیکی در ایستگاههای هیدرومتری و 16 داده‌ نگار باران سنج الکترونیکی در ایستگاههای باران سنجی انجام می‌گیرد.

مشکینی همچنین اندازه‌گیری آبدهی 60 دهنه چشمه آهکی به صورت ماهانه و 5 نقطه برف سنجی در ارتفاعات استان در فصل زمستان را از دیگر اقدامات این دفتر عنوان کرد.

وی همچنین شمار ایستگاههای در دست اجرای داده نگار منابع آب استان را هفت ایستگاه ذکر کرد و گفت:برای ساخت این ایستگاهها حدود 9 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود:این ایستگاه ها بر روی رودخانه‌های گلمندره،گلول،سومبار، قزلداش،گراتی،بابا امان و فیروزه ساخته می شوند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.