سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

ديدار رئيس دانشگاه سمنان با دبیر کل کشورهای در حال توسعه D-8

رئیس دانشگاه سمنان از نشست موفق دانشگاه سمنان با دبیر کل کشورهای D-8 که پنج شنبه گذشته برگزار شد خبر داد.

 



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، دکتر علی خیرالدین گفت: به دعوت رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ، در محل این پایگاه نشستی صمیمی با دکتر سید محمدعلی موسوی دبیر کل کشور های در حال توسعه گروه 8 و دستیار تحقیقاتی وی برگزار شد که به نظر می رسد این نشست باعث برکات زیادی برای جامعه دانشگاهی استان سمنان شود .

دکتر خیرالدین افزود: با رایزنی صورت گرفته و با توجه به اشتراکات موجود بین ISC و فعالیت های علمی سازمان D-8 ، دانشگاه سمنان از پتانسیل های بالای این دو نهاد بین المللی بهره مند خواهد شد.

وی با اشاره به تفاهم نامه امضاء شده بین ISC و D-8 اظهار امیدواری کرد : با انعقاد این تفاهم نامه گام های موثری در توسعه علمی کشورهای D-8 برداشته شود.

دکتر خیرالدین همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه سمنان و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، گفت : در نشست با دبیر کل D-8، دانشگاه سمنان خواستار ایجاد سازو کار لازم برای تشکیل کنسرسیومی زیر نظر ISC برای تعریف و عملیاتی کردن طرح های پژوهشی مبتنی بر فناوری در بین کشورهای اسلامی عضو D-8 شد.

رئیس دانشگاه سمنان افزود : همچنین ایجاد و تسهیل فرصت های مطالعاتی برای اساتید دانشگاه های طرف تفاهم نامه با کشورهای اسلامی عضو D-8 از دیگر درخواست های دانشگاه سمنان بود که در این نشست مطرح شد.

دکتر خیرالدین همچنین به تمایل دانشگاه سمنان برای همکاری گسترده با کشورهای اسلامی عضو D-8 اشاره کرد و افزود: ایجاد کارگروه تحول در علوم انسانی در بین کشورهای اسلامی، پیشنهاد تدوین منابع دانشگاهی در زمینه علوم انسانی، استفاده از پتانسیل کویر و تولید انرژی های پاک بویژه انرژی خورشیدی و به مشارکت گذاردن دانش فنی و فناوری استفاده از انرژی های خورشیدی در بین کشورهای اسلامی عضو D-8 از موضوعات و پیشنهادات مطرح شده توسط هیات اعزامی دانشگاه سمنان به موسوی دبیر کل D-8 بود که خوشبختانه با استقبال روبه رو شد .

دکتر خیرالدین اظهار امیدواری کرد ، پتانسیل اقتصادی مناسب استان سمنان زمینه حضور سرمایه گذاران کشورهای اسلامی عضو D-8 را در این استان پهناور فراهم نماید.

یاد آور می شود ؛ گرو D-8، شامل کشور اسلامي اندونزي، ايران، بنگلادش، پاکستان، ترکيه، مالزي، مصر و نيجريه است که از تشکيلات جانبي سازمان کنفرانس اسلامي به شمار مي رود/س.


برچسب ها: دیدار ، رئیس ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.