سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرغامي در مراسم قدرداني از رئيس‌جمهور:

احمدي‌نژاد امروز ذخيره‌اي براي مردم، انقلاب و اسلام است

رئيس رسانه ملي احمدي‌نژاد را شخصيتي کم‌نظير دانست و گفت: وي از زمان برعهده گرفتن مسئوليت به سرعت به شخصيتي جهاني تبديل شده و اعضاي دولت انسان‌هايي شايسته‌، متدين و انقلابي هستند که در طول هشت سال گذشته با صفا و پرکاري و همدلي خدمات فراوان کم‌نظير و در بعضي حوزه‌ها بدون اغراق بي‌نظير صورت داده‌اند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما پيش از ظهر امروز در مراسم قدرداني از محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور که هم‌اکنون در مرکز همايشهاي اين سازمان در حال برگزاري است، گفت:‌ رئيس سازمان صدا و سيما پس از خير مقدم و قدرداني از رئيس‌جمهور در جمع مديران رسانه ملي گفت: جلسه امروز مختص مديران ، مسئولان و برنامه‌سازان رسانه ملي است و از همه مسئولان دولتي که علاقمند به حضور در اين جمع بودند و امکان حضورشان ميسر نشد ، عذرخواهي مي‌کنيم.

ضرغامي افزود: دستاوردهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي تحقق وعده الهي است و طبق فرمايش قرآن کريم کساني که براي خدا کار جمعي ،‌ يکدل و باصفا کنند در آخرت نيز به صورت جمعي محشور و وارد بهشت مي‌شوند.

وي با اشاره به موفقيت رسانه ملي در کمک به خلق حماسه سياسي گفت: يکي از مهمترين دلايل اين موفقيت انسجام، صميميت و رفاقت درصداوسيما بود که همه يکدل و يکصدا وظيفه سنگين را به خوبي ادا کردند.

رئيس سازمان صداوسيما با اشاره به حضورش در جلسات هيئت دولت در طول سالهاي گذشته گفت: احمدي‌نژاد و اعضاي دولت انسانهايي شايسته ، متدين و انقلابي هستند که در طول هشت سال گذشته با صفا و پرکاري و همدلي خدمات فراوان کم‌نظير و در بعضي حوزه‌ها بدون اغراق بي نظير صورت داده‌اند.

وي خاطر نشان کرد: اين توفيقات و موفقيت‌ها به اين علت بود که يکدل و صميمي در کنار هم با اصولي که تعريف کرده بودند به مردم خدمت کردند و خدا هم کمک کرد.

رئيس سازمان صدا وسيما در ادامه سخنانش در مراسم تجليل از دولت خدمتگزار، احمدي‌نژاد را شخصيتي کم نظير دانست که از زمان برعهده گرفتن مسئوليت به سرعت به شخصيتي جهاني تبديل شد.

ضرغامي افزود: همانطور که احمدي‌نژاد در دور افتاده ترين نقاط کشور به شکلي ساده، مردمي و خاکي وارد شد به خاطر مواضع بلند انقلابي و مقاومتي که از خود نشان داد به سرعت به چهره محبوب جهاني تبديل شد و اين ظرفيت بزرگي براي انقلاب است.

وي با اشاره به جمع بندي‌هاي مقام معظم رهبري از اين دولت افزود: صحبت‌هاي رهبري معظم انقلاب مدال افتخاري براي اين دولت است که بدخواهان و کساني که نمي‌توانند نقاط قوت را ببينند نااميد کرده است.

رئيس رسانه ملي اظهار داشت: مقام معظم رهبري در جمع بندي سال‌هاي دولت نهم و دهم تأکيد کردند خوشبختانه  گفتمان انقلاب و ارزش‌هاي انقلابي و توصيه‌هاي امام(ره) ازجمله ساده‌زيستي، استکبار ستيزي و دعوت به عدالت کاملاً برجسته شده است.

ضرغامي با بيان اينکه رسانه ملي وظيفه خود مي‌داند که اين کار را انجام دهد، افزود: نظام انقلاب اسلامي طي سالها به مدلي کارآمد و آرماني به ويژه در بحث انتخابات رسيد و مدلي را پياده کرد که هر کسي که صلاحيت دارد اگر چه شناخته شده هم نباشد مي‌تواند فرصتي برابر براي حرف زدن و نشان دادن چهره و رفتار خود داشته باشد.

وي گفت: اکنون از طريق رسانه ملي مردم مي توانند براي انتخاب با آرمان ها و توانمندي‌هاي افراد آشنا شوند و تصميم گيري کنند.

رئيس سازمان صداوسيما گفت : به رغم همه فشارها ، توطئه‌ها و به ويژه تحريم‌هاي اقتصادي ، دولت کارهاي بزرگي انجام داد و توانست کشور را اداره کند.

وي همچنين با اشاره به نقش محوري و جدي رسانه ملي افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند، "شور انقلاب مرهون تلاشهاي هنرمندانه و مبتکرانه شماست" بنا براين رسانه ملي اين جايگاه را دارد که وقتي کار رياست جمهوري را  به انجام رساند، سامان داد و رئيس‌جمهور انتخاب شد با اين رئيس‌جمهور از اول تا آخر همراهي کند.

رئيس رسانه ملي گفت: مردم با صدا و سيما زندگي مي کنند ، شب و روزشان با صدا و سيماست و اگر از بعضي از امکانات ديگر نيز استفاده مي‌کنند اما هيچ وقت از رسانه ملي جدا نمي‌شوند. 

ضرغامي افزود: مردم به دلايل مختلف با رسانه خودشان ارتباط دارند، به آن نياز دارند و نمي‌توانند از آن جدا باشند و اين افتخار بزرگي براي ماست.

رئيس سازمان صدا وسيما ادامه داد: وظيفه اصلي رسانه ملي آن است که مسائل مردم را منعکس کند و به موقع هم انتقادات و اشکالات را مطرح کند تا دولتمردان بتوانند مسير خودشان را بر اساس مطالبات مردم به درستي تشخيص دهند و کار را جلو ببرند. 

ضرغامي اضافه کرد: نمي‌گوييم اشتباه نداريم ، خيلي جاها ممکن است اشتباه شود اما نگاه ما ، نگاهي راهبردي مبتني بر مصالح ملي و جايگاه ملي مستقل از سه قوه در خدمت مصالح کشور است. 

وي گفت: اتفاقاً به همين دليل است وقتي که وارد يک مسئله‌اي مي‌شويم بدون آنکه مارک بخوريم که از فردي يا قوه‌اي حمايت مي‌کنيم، مردم مي‌پذيرند که نگاه ما نگاهي ملي است و براي مصالح کشور و مصالح ملي عمل مي‌کنيم. 

ضرغامي افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز هر جا که لازم بوده است و اگر انحراف و اشکالي در کار بوده تذکر داده اند که خوشبختانه در طول اين سالها هميشه حمايت ايشان را به دنبال داشتيم.

رئيس رسانه ملي اضافه کرد: دولت اصلاحات نيز هنگامي که به پايان رسيد ما مانند چنين جلسه‌اي را داشتيم، بنابر اين خوشحاليم که در ورود رئيس‌جمهور و خروج رئيس‌جمهور از مسئوليت و در طول اين هشت سال يک ارتباط کاملاً تعريف شده و بسيط برقرار مي‌کنيم و اين از نکات مثبتي است که در جمهوري اسلامي وجود دارد.

ضرغامي در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: در بررسي‌ها در گفتگوهاي اخير معاونان صدا و سيما حداقل 15 نقطه برجسته درباره شخصيت احمدي‌نژاد استخراج شد؛ عدالت‌محوري وي کاملاً برجسته و اين در حالي است که ممکن است عده‌اي شعار عدالت بدهند اما ايستادن پاي عدالت و پياده کردن آن بسيار مهم است و در شخصيت احمدي نژاد، رفتار، سکنات و تصميم‌گيري‌ها و حضورش در دل مردم و رسيدگي به مشکلات آنان اين ويژگي، هويدا بود.

وي تأکيد کرد: احمدي‌نژاد کارهاي بسيار زيادي در زمينه عدالت صورت داد که نتيجه آن پشتيباني از مستضعفين و کمک به حل مشکلات مردم و تحقق شعارهاي انقلاب بود.

ضرغامي با اشاره به اقدامات مهم دولت احمدي‌نژاد به ويژه اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها گفت: بعضي مواقع يک اقدام ابعاد بسيار گسترده‌اي دارد که متأسفانه گاهي اوقات تنها به نقاط ضعف آن بيشتر توجه مي‌شود در حالي که با اقدام شجاعانه و جسارت وي اين قانون اجرا شد به گونه‌اي که همه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري يازدهم بر اجرا و ادامه آن تأکيد کردند و امروز ديگر هيچ کس مخالف اين قانون نيست.

رئيس رسانه ملي افزود: اجراي اين قانون نيازمند بسترسازي‌ها و زمينه‌هاي فراواني بود که شايد ارتباط مستقيم به هدفمندي نداشت، از طرفي فراهم نکردن آن زمينه‌ها نيز مانع از اجراي اين قانون مي‌شد.

وي تأکيد کرد: احمدي نژاد توانست با جرأت و شجاعت خود کارهاي فوق‌العاده انجام دهد و خلأهايي را در جامعه پر کند.

ضرغامي استکبارستيزي را از ديگر ويژگي‌هاي برجسته رئيس‌جمهور عنوان کرد و افزود: امروز به خوبي استکبارستيزي و مقابله با آمريکا و صهيونيسم در ذهن مردم به عنوان شخصيت بارز احمدي نژاد مانده است.

رئيس سازمان صدا و سيما در همين زمينه با يادآوري سفر احمدي نژاد به لبنان و مناطق مرزي آن گفت: جسارت وي به حدي بود که در لب مرز با رژيم غاصب صهيونيستي در حالي که بالگردهاي اين رژيم بر فراز منطقه پرواز مي‌کردند با جسارت مي‌گفت اسرائيل بايد برود.

وي افزود: استکبارستيزي و مقابله با صهيونيسم باعث علاقه مندي زياد مردم در سراسر جهان به احمدي نژاد شد.

ضرغامي به مصاحبه‌هاي مکرر رئيس‌جمهور با رسانه‌هاي مطرح دنيا از جمله مصاحبه با لري کينگ از مجريان معروف غربي اشاره کرد و گفت: در آن مصاحبه معروف، کار تا جايي پيش رفت که مجري به عجز آمد.

رئيس رسانه ملي افزود: حضور رئيس‌جمهور در مجامع بين‌المللي يک خط جديدي را ايجاد کرد و بسياري از مردم سراسر دنيا را به انقلاب اسلامي و آينده خودشان اميدوار کرد.

وي در ادامه شکستن حلقه سنتي مديريت را يکي ديگر از ويژگي‌هاي برجسته احمدي‌نژاد دانست و گفت: با احترام به زحمات همه مسئولان گذشته، بايد گفت که احمدي نژاد حلقه‌هاي سنتي شکل گرفته را شکست تا استعدادها و رويش‌هاي جديدي براي اداره کشور شکل گرفت که اين کار ساده اي نبود.

ضرغامي تصريح کرد: احمدي نژاد ذخيره ارزشمندي براي نظام جمهوري اسلامي ايران است.

رئيس سازمان صدا و سيما گفت: شخصيت‌هاي اين‌چنيني جزو سرمايه‌هاي مردم هستند و ديگر شخصيتشان ازآن خودشان نيست و در مواقع مورد نياز کشور بايد از آنان استفاده شود تا آبروي خود را براي کشور بگذارند؛ کاري که بعضي‌ها در مواقع مورد نياز نکردند.

وي تأکيد کرد: برخي‌ها در دوره اي که مثل روز، حق مشخص شد حاضر نشدند در بزنگاه‌ها از آبروي خود استفاده کنند درحالي که حق مشخص شده بود و فتنه بزرگي را شاهد بوديم.

ضرغامي گفت: امروز همان دولتي که به تقلب يازده ميليون رأي متهم شده بود از چندصد رأي نامزد پيروز حراست مي‌کند و رئيس‌جمهور نيز به نامزد پيروز تبريک مي‌گويد که اين بسيار ارزشمند است.

رئيس رسانه ملي افزود: از همين دولت فعلي که انتخابات را برگزار کرد دولتي غير از خط سياسي کنوني، پيروز انتخابات شد که اين نشان از گردش مديريت و قدرت در کشور است.

وي تأکيد کرد: انتخابات اخير، دست به دست شدن قدرت در ايران را پيش چشم جهانيان نشان داد چرا که اين دولت آداب را رعايت کرد اما در دوره‌اي کساني نخواستند از آبروي خود خرج کشور کنند.

ضرغامي در پايان گفت: احمدي‌نژاد امروز ذخيره‌اي براي مردم، انقلاب و اسلام است که بايد از اين ذخيره همواره براي کمک به سعادتمندي مردم و پيشرفت کشور استفاده مطلوب کرد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.