سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/معاون برنامه ریز سازمان صدا و سیما؛

مناسک سازی ماه رمضان ،راهی برای حل مشکلات اجتماعی است

معاون برنامه ریزی رسانه ملی مناسک سازی ماه مبارک رمضان را راه حلی ساده برای برطرف شدن مشکلات چند گانه اجتماعی، دینی و رسانه ای دانست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر  حسن خجسته در جمع کارکنان و مدیران  صدا و سیمای خراسان رضوی در تعریف مناسک  افزود:  مناسک نمایش یک فعل است که از طریق آن افراد خویشتن خود را شکل می دهند و هویت جدیدی می یابند.

معاون برنامه ریزی سازمان صدا و سیما در بیان کارکردهای رسانه، ضعف مراجع و رسانه  های سنتی- مردمی در برابر مراجع  و رسانه های جدید غربگرایانه  را از جمله آسیب های پیش روی رسانه ی ملی دانست  و گفت: برنامه راهبردی صدا و سیما باید در تقابل با برنامه های ضد دینی و فرهنگی رسانه های بیگانه باشد تا افراد دین مدار را حفظ و مخاطبان  دیگر را  جذب کند.

 این مقام مسئول گفت : در شبکه هایی با مخاطب عام و شبکه های استانی، ساخت برنامه های تأثیر گذار دینی و اخلاقی به سادگی مقدور نیست چراکه جذب مخاطب عام در این برنامه ها مشکل است.

معاون برنامه ریزی صدا وسیما تأکید کرد: مخاطب شناسی برنامه های ماه رمضان باید بر اساس دو الگوی اعتقاد و عمل به وظایف فردی و قبول یا رد اهداف و روش های دینی در حوزه فردی و اجتماعی باشد.

دکتر حسن خجسته استفاده از آداب و رسوم رایج  و سپردن کار به مردم یا مخاطب  هدف را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: مردم یا مخاطب  هدف باید مجری مناسک سازی باشند و ستاد ها و نهاد ها در این مسیر  فقط نقش تسهیل کننده  و مشوق دارند.

معاون برنامه ریزی صدا و سیما با بیان اینکه  افطاری، نقطه کانونی مناسک سازی رمضان  است، اظهار امیدواری کرد که از رهاورد های مناسک سازی سنت افطاری دادن در این ماه ،  تلطیف روابط اجتماعی  وتقویت نشاط فردی و اجتماعی  باشد.

وی بر تقویت هویت دین مدارانه به عنوان  نتیجه دیگر مناسک سازی رسانه ای تأکید کرد.

مدير كل صدا و سيماي خراسان رضوي نیز در آغاز این نشست با تأکید براین مطلب که  تولید ویژه برنامه های  ماه مبارک رمضان باید در راستای ایجاد نشاط و فرح معنوی باشد، گفت: مشهد، پایتخت معنوی ایران است لذا  باید در عرصه مناسک سازی رسانه ای  پیشرو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نهاوندی پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در ساعت 8 صبح و 8 شب از شبکه های سراسری ،پخش مستقیم نمازهای جماعت و پخش فرازهایی از زیارت آل یاسین در ویژه برنامه های نماز مغرب رسانه ملی را از ابتکارات شبکه استانی خراسان رضوی برشمرد که  به مرور مورد توجه شبکه های رسانه ملی قرار گرفته و در راستای مناسک سازی رسانه ای است./س

 

 

برچسب ها: مناسک ، سازی ، ماه ، رمضان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.