سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بیش از پنج هزار مدرسه عشایر در کشور فعال است

مدیر کل امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: پنج هزار و 684 مدرسه در سه مقطع تحصیلی برای دانش‌آموزان عشایر در کشور فعال است.

عبدالرسول شکیبافر در حاشیه افتتاحیه چهارمین اردوی دانش‌آموزان دختر عشایر در اردوگاه کشوری شهید رجایی نیشابور در گفتگو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: 110 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 25 هزار نفر در مقطع راهنمایی و 40 هزار دانش‌آموز عشایر در مقطع متوسطه در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه 15 هزار معلم در حال تدریس به دانش‌آموزان عشایر هستند، اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی در حوزه تدریس عشایر را با ایجاد شیفت دوم و پرداخت اضافه کار جبران کرده‌ایم.

مدیر کل امور مناطق کمتر توسعه‌یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون استخدام برای مدارس عشایر وجود ندارد و امیدواریم با پذیرش 25 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان در سال‌های  آینده این کمبود معلم جبران شود.

شکیبافر اضافه کرد: 175 مدرسه شبانه‌روزی عشایر در کشور فعال هستند که اگر بخواهیم صد در صد پوشش تحصیلی برای این دانش‌آموزان اتفاق بیفتد باید این مدارس در کشور توسعه یابد.

وی از سیاست روستامرکزی در کنار تقویت مدارس شبانه‌روزی برای پوشش تحصیلی هر چه بیشتر دانش‌آموزان عشایر در چند سال اخیر خبر داد و گفت: در این طرح از چند روستا، دانش‌آموزان با سرویس در یک مدرسه روستای مرکزی جمع می‌شوند.

شکیبافر زحمات بنیاد علوی را در ساخت و ساز مدارس عشایر بسیار قابل توجه ارزیابی کرد.

مدیر کل امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان اداره‌کل امور دارایی و وزارت آموزش و پرورش  برای ساماندهی مطلوب مدارس عشایر، افزایش انگیزه معلمان عشایر، تقویت نظارت، ارزیابی و ساختار آموزش و پرورش عشایر در استان‌ها خبر داد.

وی اضافه کرد: به‌زودی کارشناسان اداره‌کل مناطق کمتر‌ توسعه‌یافته و عشایر با معاونان وزارت آموزش و پرورش جلسه تصمیم‌گیری  برگزار می‌کنند.

شکیبافر یادآور شد: در سند تحول و برنامه پنجم توسعه نیز موضوع مدارس شبانه‌روزی پیش‌بینی شده است./س

 

 

برچسب ها: مدارس ، عشایر ، فعال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.