سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعاني‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تروریست‌های القاعده طرح تجزیه قومیتی در عراق را دنبال می‌کنند

يک کارشناس سياست خارجي گفت: آمریکایی‌ها با تحريک عوامل و فرقه‌هاي تکفيري، بهاييت و القاعده که دست‌پرورده خودش هستند، خواهان جنگ بين شيعه و سني بوده، که بمب گذاري در عراق در مسير زوار ايراني يکي از اين اهداف پلید است.

" حسین کنعاني‌مقدم " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در رابطه با انفجارهای متعدد توسط تکفيري‌ها در عراق در مسير زوار ايراني گفت: اين اتفاقات توطئه‌‌اي است که در منطقه توسط آمريکا و صهيونيست‌ها براي جلوگيري از بيداري اسلامي و جنگ بين شيعه و سني در منطقه شکل گرفته‌ است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با تحريک عوامل و فرقه‌هاي تکفيري، بهاييت و القاعده که دست پرورده خودش هستند، خواهان جنگ بين شيعه و سني بوده، که بمب گذاري در عراق در مسير زوار ايراني يکي از اين اهداف پلید است.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: دولت عراق با توجه به مسئوليت‌هايي که به عهده دارد بايد وظيفه امنيت زوار ايراني را فراهم کند، زيرا عتبات عاليات يک استراتژي فرهنگي و مذهبي بوده و نبايد اجازه دهيم که عوامل خارجی استکبار منجر به جدايي مسلمانان از يکديگر شوند چراکه هدف اصلي استکبار جهانی محدود کردن عراق و عملي کردن طرح تجزيه کشورهاي مسلمان است و به دنبال جنگ طايفه‌اي بين اقوام مختلف هستند.

این کارشناس سیاست خارجی در پايان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون اين اقدامات تروريستي منجر به کاهش سفر زائران ايراني و کشورهاي ديگر نشده، بلکه منجر به اتحاد هر چه بيشتر مسلمانان در جهان شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، انفجار ، تکفیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.