سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب برنامه آموزشی کنترل درد، در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری

برنامه های آموزشی کنترل درد، تدوین و طرح اولیه آن ریخته شده است و تلاش بر این است که وزارت بهداشت کارشناسی ارشد پرستاری با گرایش درد را تصویب کند.

ایمانی، رئیس انجمن رژیونالیست آنستزی و درد ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: هم اکنون کوریکولوم (برنامه های آموزشی) آن تدوین و طرح اولیه آن ریخته شده است و می کوشیم تا وزارت بهداشت کارشناسی ارشد پرستاری با گرایش درد را تصویب کند.

 وی گفت: آشنایی کادر پرستاری و درمان با مقوله کنترل دردهای حاد پس از عمل سبب می شود تا میزان عوارض پس از عمل و طول مدت بستری و هزینه ها کاهش یابد و بیمار سریعتر از بیمارستان مرخص شود.

 وی با بیان اینکه با توجه به مسائل آکادمیک در دنیا هیچ بیماری نباید پس از عمل درد را تجربه کند تصریح کرد: برای رسیدن به هدف آشنایی پرستاری با کنترل درد مهم است و پرستاران جایگاه ویژه ای دارند از 6 سال پیش تاکنون خدمات آموزشی در دانشگاه ها برای کنترل دردهای حاد پس از عمل جراحی داده شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از خدمات پرستاری حین و پس از اتاق عمل و بخشی نيز مربوط به کلینیک هاست خاطر نشان کرد: چهارمین کنگره بین المللی اینترونشنال درد، همزمان با ششمین کنگره سالیانه انجمن رژویونال آنستزی و درد ایران 20 تا 22 در سالن همایش های رازی بر گزار می شود.

ایمانی با بیان اینکه همه گروه های پزشکی می توانند در این کنگره شرکت کنند اذعان داشت: پرستاران نيز جزو گروه هدف این کنگره هستند و تلاش شده حداکثر امتیاز بازی آموزی برای پرستاران و دیگر رشته ها گرفته شود و مهلت ارسال مقاله تا 31 مرداد تمدید شد./ح

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگه بیاد عالی میشه

تازگیا خبر ارشد اموزش بیهوشییم شنیدم اما انگار قطعی نشده
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
زود باشید دیگه
علی
۱۱:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
امیدوارم هرچه زودتر این رشته راه اندازی بشه.
ما دانشجو های رشته هوشبری دوس داریم تو رشته ای ادامه تحصیل بدیم که به رشته کارشناسیمون مربوط باشه.
مسعود
۲۲:۴۵ ۱۴ تير ۱۳۹۳
پس اين رشته كنترل درد كي مياد؟؟؟؟؟
زهرا
۱۲:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
خیلی عالی بود