سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيستان و بلوچستان/

دیوان عدالت اداری وظیفه‌ی تشخیص و جداسازی سلیقه از قانون را دارد

نماینده‌ی ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه‌ی زاهدان گفت: دیوان عدالت اداری پناهگاه مظلومان و مرکزی برای رعایت موازین شرعی و قانونی در دستگاه‌های اجرایی و موسسات عمومی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، آیت‌الله «عباسعلی سلیمانی» در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور رییس دیوان عدالت اداری کشور و استاندار افزود: دیوان عدالت اداری نهادی برای احقاق حقوق حقه مردم محسوب می‌شود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: دیوان عدالت اداری به معنی مچ‌گیری نیست بلکه به معنای دفاع از حقوق افرادی است که گاه ممکن است این حقوق دستخوش بینش‌هایی شود که مسائل و منافع نظام، افراد و خانواده‌ها را در نظر نگیرد.

امام‌جمعه‌ی زاهدان گفت: چنانچه در مجموعه‌ای برخورد سلیقه‌ای شود و حق و حقوق افراد و یا بیت‌المال رعایت نشود دیوان عدالت اداری وارد صحنه شده و وظیفه‌ی تشخیص و جداسازی سلیقه از قانون را بر عهده دارد.

وی گفت: تاسیس و راه‌اندازی دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان به این معناست که خدمات را به سمت مردم سوق می‌دهیم نه این‌که مردم به سمت خدمات بروند.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: دفتر دیوان عدالت اداری برای حمایت و دفاع قانونی و شرعی از جایگاه اداری افراد تاسیس شده است.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دیوان عدالت اداری برای اختیارات مدیران و مسوولان احترام قائل است و از انجام اقدامات خارج از قانون و اختیارات اداری جلوگیری می‌کند.

آیت‌الله «سلیمانی» یادآور شد: این نهاد تضمین‌کننده‌ی حفظ سرمایه‌های کشور در راستای شاخص‌های سیستم‌های اداری است.

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.