سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پليس ترکيه تظاهرکنندگان در ميدان تقسيم را با گاز اشک آور متفرق کرد/ بازداشت شماري از تظاهركنندگان

پلیس ضد شورش ترکیه با تعقیب تظاهرکنندگان در میدان تقسیم استانبول شماری از آنان را بازداشت کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، شماری از تظاهرکنندگان مخالف "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه هنگامی که تصمیم داشتند وارد پارک گزی شوند با شلیک گاز اشک آور از سوی نیروهای ضد شورش و یورش خودروهای آب پاش پلیس مواجه شدند؛ نیروهای ضد شورش پلیس برخی از معترضان را در خیابانهای اطراف میدان تقسیم بازداشت کردند.

تظاهرکنندگان قصد ورود به گزي پارک را داشتند که نيروهاي امنيتي آن را محاصره کرده بودند. اين در حاليست که مقامات ترکيه درباره غيرقانوني بودن اين تظاهرات به شرکت کنندگان در آن هشدار داده بودند. برگزارکنندگان تظاهرات، برگزاري آن را به منزله هشداري به مقامات ترکيه دانستند که با محاصره گزي پارک حکم دادگاه را در خصوص لغو طرح توسعه ميدان تقسيم نقض کرده است. 
در ادامه گزارش آمده است: اين اعتراضات به درگيري پليس و تظاهرکنندگان منجر شد که به کشته و زخمي شدن شمار زيادي از شهروندان ترک انجاميد. 

در همین حال به دنبال تهدیدهای اخیر نخست‌وزیر ترکیه علیه رسانه‌های افشاگر وقایع پارک‌گزی میدان تقسیم، موجی از اخراج و برکناری خبرنگاران و کارکنان رسانه‌های ترکیه آغاز شده است.

اخراج مجریان وبرخی کارکنان تلویزیون کانال "ان. تی.وی" و نویسنده با سابقه روزنامه "ینی شفق" که اتفاقا از رسانه طرفدار دولت اردوغان است، در چارچوب اجرای تهدیدات دولت ترکیه صورت گرفته است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.