سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"اشتغال" از ايجاد تورم جلوگيري مي‌کند

يک کارشناس اقتصادي گفت: اجراي پروژه‌هاي نيمه تمام اشتغال در کشور از ايجاد تورم جلوگيري مي‌کند.

غلامحسين طاهري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، درباره وجود طرح‌هاي نيمه تمام عمراني در کشور گفت: هم اکنون حدود 3 هزار طرح معوقه و نيمه تمام عمراني در کشور وجود دارد.

وي افزود: هر يک از طرح‌هاي معوقه به نسبت 10تا 60 درصد به انجام رسيده است.

به گفته اين کارشناس اقتصادي تعدادي از طرح‌هاي معوقه از دولت‌هاي گذشته باقي مانده است که در چند سال اخير با سرعت و بدون نظارت کارشناسي بر تعدد و تنوع آن افزوده شده است.

طاهري گفت: نبود يک مکانيزم مناسب براي کنترل عملکرد مديران بر پروژه‌ها را از نقاط ضعف پروژه‌هاي عمراني عنوان کرد و افزود: بايد يک تيم کارشناسي براي ارزيابي پروژ‌ه‌هاي عمراني متشکل از مهندسان فني و تيم ارزيابي عملکرد مهندسان در قالب کارگروه‌ استاني به رياست استاندار به بررسي پروژ‌ه‌ها پرداخته شود.

محمد کوهنده کارشناس اقتصادي نيز در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، درباره طرح‌هاي معوقه کشور گفت: طرح‌هاي نيمه تمام در همه دور‌ه‌ها وجود دارد و بسياري از اين طرح‌ها در قالب چهار چوب برنامه‌هاي 5 ساله کشور است و بخشي از بودجه امسال به آن اختصاص داده مي‌شود.

وي دليل عدم تکميل پروژ‌ه‌هاي عمراني را تحريم‌ها و شرايط خاص اقتصادي کشور عنوان کرد و افزود: براي ايجاد اشتغال و جلوگيري از تورم بايد به طرح‌هاي نيمه تمام عمراني توجه ويژه داشت.

انتهاي پيام/

برچسب ها: عمران ، مدیران ، پروژه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.