سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه بيست و سوم آموزش شبکه؛

اولين شبکه رايانه‌اي من

در اين جلسه با نصب کارت‌هاي شبکه کابل و بي‌سيم آشنا مي‌شويد.

به گزارش اورژانس it باشگاه خبرنگاران، نصب کارت‌هاي شبکه کابلي و بي سيم با اينکه تفاوت در ظاهر فيزيکي آنها کاري مشابه است ولي تنها تنظيمات نرم افزاري آنها وجه تمايز عمده اين دو محصول به شمار مي‌آيد.

براي نصب کارت‌هاي شبکه کابلي و بي سيم آنها را به دستگاه‌هاي ورودي که در رايانه‌هاي روميزي که همان pci مي‌باشد به صورت عمودي فشار مي‌دهيم تا کارت شبکه درون دستگاه قرار گيرد. در پايان بايد پيچ ضامن آن ار بر روي کيس رايانه ببنديم. البته امروزه تمام مادربردهاي که در بازار مي‌باشند داراي کارت شبکه اترنت (کابلي) مجهز مي‌باشند. نصب درايوهاي کارت شبکه معمولا کار ساده است چون در اکثر مدل‌ها اين درايورها به صورت يک فايل اجرايي هستند و با قرار دادن cd درون درايو به صورت اتوماتيک نصب مي‌شوند.

البته بايد بگوييم که جديدترين نسخه ويندوز (ويندوز 7) کارت شبکه شما را به محض نصب و روشن نمودن سيستم شناسايي مي‌کند و درايو مورد نياز که از پيش در اختيار داشته را نصب مي‌کند.

براي کارت شبکه رايانه‌هاي نوت بوک (لپ تاپ) بايد بگوييم که آسان تر است چون در رايانه‌هاي نوت بوک هر دو کارت شبکه کابل و بي سيم به صورت نصب بر روي سيستم ارائه مي‌شوند، تقريبا بايد تنها کاري که در لپ تاپ انجام دهيم تنظيم نرم افزاري کارت شبک است اما قبل از تنظيمات نرم افزاري شبکه بايد خود شبکه را ايجاد کنيم.

در جلسه بعد با تغيير نام رايانه و کار گروه آشنا خواهيم شد./ح



برچسب ها: شبکه ، رایانه ، مودم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.