سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گام دوم رسانه ملي بعد از حماسه سياسي

رسانه ملي که فضاي خوبي را در آستانه انتخابات ايجاد کرده بود و همه مردم را مجذوب نموده و به نوعي نقش محوري در حماسه آفريني و هدايت مردم به سمت بهترين رفتار سياسي داشته است، از حالا به بعد بايد براي تحقق آرمان هاي دولتي که شعار تدبير و اميد دارد وارد ميدان شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بي شک حضور گسترده مردم پاي صندوق هاي رأي و مشارکت 73 درصدي ملت در انتخابات، تا حد زيادي مرهون تلاش ها و زحمات دست اندرکاران رسانه ملي بود. به طوري که قطعاً مهم ترين  نقش را در اين حماسه، رسانه ملي ايفا کرد و عاملي براي اعتماد و انگيزه و شور و نشاط سياسي بين مردم شد.

اما رسانه ملي که در اين ميدان خوب ظاهر شد و نشان داد که مي تواند به عنوان مهمترين و نافذترين رسانه در سطح کشور، حوادث بزرگ و حماسه هاي تاريخي را رقم بزند، بايد خود را براي مرحله دوم حماسه آفريني آماده کند. به تعبيري حماسه سياسي محقق شده و حال نوبت به دو مقوله مهم ديگر رسيده که هر دوي آنها هم با همت و تلاش هاي رسانه ملي قطعا دست يافتني خواهد بود؛ اولاً تکميل حماسه سياسي و ثانياً رقم خوردن حماسه اقتصادي.

رسانه ملي که فضاي خوبي را در آستانه انتخابات ايجاد کرده بود و همه مردم را مجذوب نموده و به نوعي نقش محوري در حماسه آفريني و هدايت مردم به سمت بهترين رفتار سياسي داشته است، از حالا به بعد بايد براي تحقق آرمان هاي دولتي که شعار تدبير و اميد دارد وارد ميدان شود و نهايت تلاش خود را به کار گيرد تا در راستاي تحقق شعارها و وعده هاي انتخاباتي رئيس جمهور منتخب که حق ملت است از هيچ اقدامي فروگذار نکرده باشد.

ضمن آنکه رسانه ملي مي تواند شکاف هاي اجتماعي را مديريت کند و علاوه بر پيگيري مطالبات مردم در مورد شعارها و وعده هاي داده شده، بين حدود نيمي از مردم کشور هم که کانديداهايشان رأي نياورده اند با رئيس جمهور منتخب، پيوندي محکم برقرار کند و فضاي جامعه را آکنده از همدلي و اتحاد و يکپارچگي نمايد.

رسانه ملي بايد به گونه اي رفتار کند که هم مردم و هم خود رئيس جمهور جديد باور کنند که رئيس جمهور، متعلق به همه مردم است و نه فقط حاميانش و البته بايد فضايي را ايجاد کند که از ظرفيت هاي همه کانديداها و همه سلايق سياسي در کشور استفاده شود و برخي اتفاقات سال هاي اخير تکرار نشود.

همه آنچه گفته شد در راستاي تکميل حماسه سياسي بود که مظهر آن انتخابات بود و دنباله آن (مسائلي که ذکر شد)، لوازم و ضرورت هاي مهم آن بودند که باز هم رسانه ملي مي تواند به اين
حماسه آفريني کمک کند.اما گام دوم حماسه آفريني در سال جاري، حماسه اقتصادي است.

همان طور که از آغاز تبليغات کانديداها هم مشخص بود، همه اين نامزدها بر لزوم تحولات اقتصادي تأکيدات زيادي داشتند و عمدتاً طراحي هاي خاصي در حوزه اقتصاد داشتند. اما بخش هاي مهمي از تحولات اقتصادي در کشور نيازمند مشارکت و آگاهي مردم و عزم ملي است.

لذا رسانه ملي همان طور که قابليت اين را دارد که در همه عرصه ها بسترهاي اجتماعي و فرهنگي لازم را به خوبي مهيا کند و افکار عمومي را آماده تحولات بزرگ نمايد، در راستاي حماسه آفريني اقتصادي، هم با دولت جديد و هم با قواي ديگر، بايد به صورت منسجم و هماهنگ پا به عرصه بگذارد و زيرساخت هاي اجتماعي حماسه اقتصادي را مهيا کند.

عملکرد تحسين برانگيز رسانه ملي که هم با تقدير مقام معظم رهبري و هم با تمجيدهاي کانديداهاي مختلف، مواجه شد، نشان داد که اين رسانه از چه ظرفيت هاي اجتماعي بالايي برخوردار است و با وجود تعدد و کثرت کانال هاي ماهواره اي دشمن، چگونه هنوز هم رسانه اصلي اکثريت قاطع ملت ايران است.

 لذا در اين انتخابات که رسانه ملي بار ديگر بين خود و مردم، اوج آشتي و پيوند را برقرار کرد، ظرفيت هاي خوبي براي پيشبرد مباني اجتماعي و مديريت افکار عمومي براي خلق حماسه اقتصادي فراهم شده که بايد به نحو احسن استفاده شود.

بي شک نقش تاريخي رسانه ملي در راستاي خلق حماسه سياسي و اقتصادي که از قبل از انتخابات آغاز شده، تا مدت ها ادامه خواهد داشت و بايد در اين راستا هم برنامه ريزي هاي لازم صورت گيرد.ايوب توکليان/رسالت


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.