سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در روز زمان استفاده از لنزهاي تماسي را كمتر كنيد

هر چه زمان طولاني‌تري از لنزهاي تماسي استفاده شود عوارض بيشتري براي چشم ايجاد خواهد كرد پس زمان استفاده از آن را در روز كاهش دهيد.

دكتر عليرضا رجعتي حقي فوق تخصص شبكيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: لنزهاي تماسي براي طب و زيبايي بكار كي‌رود و هم نوع سخت hard و هم نوع نرم Sift دارد كه نوع نرم آن به غير از زيبايي براي افرادي كه نمي‌خواهند از عينك استفاده كنند بكارمي رود.

وي تصريح كرد: محل نگهداري اين لنزها‌ي تماسي بسيار مهم است و جايگاه مخصوص دارد و نيز مواد شوينده خاصي داشته كه به همراه آن به بيمار داده مي‌شود كه بايد افراد از آنها استفاده كنند.

دكتر رجعتي حقي بيان كرد: رعايت حفظ بهداشت در استفاده از اين لنزها بسيار اهميت ويژه‌اي دارد زيرا مي‌تواند براثر عدم رعايت نكات بهداشتي باعث عفونت شديد قرينه شود.

اين فوق تخصص به افرادي كه از اين لنزهاي تماسي استفاده مي‌كنند نوصيه كرد: هر چه مدت زمان استفاده از لنزهاي تماسي در روز كمتر باشد عوارض كمتري براي چشم ايجاد مي‌كند زيرا وقتي اين لنزها بر چشم گذاشته مي‌شوند اكسيژن‌رساني را به قرينه كم مي‌كند و اگر مدت زمان استفاده از اين لنزها زياد باشد مي‌تواند عوارضي مانند خشكي قرينه، زخمهاي قرينه را ايجاد كند و نيز شب ها به هنگام خواب اين لنزها را از چشم درآورد در محل نگهداري ويژه خودشان قرار دهيد./ع2
برچسب ها: لنز ، عفونت ، زخم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.