سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجارت الکترونیک رشد نسبی داشته است

با توجه به جایگاهی که سایر کشورهای منطقه در تجارت الکترونیکی دارند کشور ما رشد نسبی داشته و نیازمند توسعه این نوع تجارت است.

امیر مسعود عطایی مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت صنعت و معدن و تجارت با اشاره به اینکه جایگاه بالایی را در فناوری اطلاعات کسب نکردیم به خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران گفت: در مقایسه با کشورهای در حال توسعه در نظر گرفتن و شاخص هایی مانند ضریب نفوذ تلفن همراه، ضریب نفوذ اینترنت و میزان بهره وری کاربران در پردازش ها و استفاده از تراکنش های الکترونیکی در حوزه بانکداری الکترونیک رتبه ای که در جهان اسلام مطلوب نبوده و نیازمند توسعه هستیم.

وی افزود: همکاری وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات با معاونت توسعه فناوری اطلاعات در وزارت صنعت و معدن و تجارت رشد نسبی تجارت الکترونیک در کشور شد.

وی با اشاره به ایجاد امضای الکترونیک در دفاتر اسناد رسمی اذعان داشت: با وجود گسترش امضای الکترونیکی و جایگزینی آن با امضای سنتی و اشتیاق سازمان ها و وزارت خانه ها برای انجام امور خود بر بستر اینترنت و یا شبکه های داخلی همچنان در مباحث زیر ساختی دارای کاستی ها و نواقصی هستیم که باید در دولت جدید توجه ویژه ای به این مسائل شود./ع2
برچسب ها: الکترونیک ، تجارت ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.