سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دختران ایران به فیفا نشان دادند که با حجاب هم می توان افتخار آفرید

سرمایه گذاری فدراسیون پس از 20 ماه به ثمر نشست

بانوان تيم ملي فوتسال کشورمان که به دليل پوشش اسلامي اجازه حضور در رقابت هاي المپيک را از دست داد با نايب قهرماني در بازي هاي آسيايي ثابت کردند با حجاب هم ميتوان افتخار آفريد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، تيم فوتبال بانوان ايران از حضور در رقابتهای المپیک جا ماند. این اولین شوکی بود که به ورزش فوتبال بانوان وارد شد تا بانوان تیم ملی فوتبال علیرغم شایستگی و صعود به مرحله دوم مقدماتی المپیک به دلیل پوشش حجاب اسلامی، اجازه حضور در رقابتهای المپیک را از سوی فیفا نداشته باشد.تلاش مسئولین ایران آغاز شد تا با رایزنی و اعلام موارد مختلف به  فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال را قانع کند که پوشش اسلامی از توانایی های بانوان مسلمان نمی کاهد و بانوان ایرانی می توانند با اقتدار در میادین مختلف حضور یابند.
 
تلاشهاو پیگیری های شبانه روزی مسئولان فدراسیون به نتیجه نشست و بالاخره فیفا مجاب شد که بانوان ایران و مسلمان در کل جهان  با پوشش اسلامی در میادین مختلف حاضر شوند. فدراسیون فوتبال با سرمایه گذاری بر روی تیم های فوتبال و فوتسال بانوان برنامه های خود را آغاز کرد تا در این قسمت نیز همانند تیم های ملی آقایان موفق عمل کند. بالاخره فدراسیون فوتبال مزد ماهها تلاش و زحمت های شبانه روزی و همچنین حمایت خود را گرفت.تیم ملی فوتسال بانوان ایران برای اولین بار نایب قهرمانی آسیا شد.مدال نقره کسب کرد. مدالی که بیش از طلا ارزش داشت. دخترانی که با پوشش حجاب اسلامی نقره ای به رنگ طلا بر گردن خود آویختند.
 پس از گذشت سه سال و نیم برگزاری اردوهای مستمر و دیدار های تدارکاتی تیم ملی فوتسال بانوان ایران با کشورهای مختلف،ملی پوشان و کادر فنی تیم ملی مزد زحمات خود را گرفتند و عنوان نایب قهرمانی آسیا و اولین مدال نقره بازیهای توپی را در تاریخ ورزش ایران کسب کردند.
 
شاگردان شهرزاد مظفر پس از برگزاری اردوهای تدارکاتی در تهران و برگزاری دیدارهای دوستانه با ازبکستان و روسیه، به جام جهانی کوچک پرتغال رفتند و در این بازیها با حریفان قدر خود دست و پنجه نرم کردند اما موفق به کسب مقامی نشدند. هدف از حضور در بازیهای دوستانه روسیه، ازبکستان و همچنین جام جهانی پرتغال کسب آمادگی و حضوری پر قدرت در رقابتهای آسیایی اینچئون کره جنوبی بود. بازیهایی که فوتسالیست ها 20 ماه انتظارش را کشیده تا شایستگی و توانایی خود را نشان دهند.

با شروع رقابتهای آسیایی اینچئون کره جنوبی، بازیکنان در اولین دیدار مقابل تیم مالزی قرار گرفتند که این بازی با نتیجه 6 بر یک با برتری بلامنازع ایران به پایان رسید. دومین دیدار تیم ملی ایران با تایلند، حریف قدر ایران برگزار شد. هر چند که برخی کارشناسان پیش از برگزاری این دیدار اعلام کرده بودند که ایران در مقابل تایلند سر خم خواهد کرد و همچون ادوار گذشته بازی را با نتیجه 9 بر یک و یا 8 بر 2 واگذار خواهد کرد اما شاهد نتیجه قابل باور دیگری بودیم. شاگردان مظفر برای اولین بار توانستند مقابل یکی از حریفان قدر آسیا قد علم کرده و تیمی که همیشه ایران برایش زنگ تفریح بود را یک بر صفر شکست دادند. سومین دیدار تیم ملی فوتسال بانوان ایران برابر ویتنام دومین حریف سرسخت ایران برگزار شد.کادر فنی تیم ملی که مرتبابازیهای این تیم را آنالیز کرده بود با علم به نقاط ضعف و قوت حریف، آخرین موارد را به بازیکنان گوشزد کرد که در نهایت باز هم این بانوان ایرانی بودند که برای اقتدار و اثبات شایستگی خود به میدان رفتند. این بازی را نیز با شکست یک بر صفر ویتنامی ها پشت سر گذاشتند.
 

آخرین دیدار مرحله گروهی تیم ملی فوتسال ایران با هنگ کنگ نیز درحالی برگزار شد که ایران توانست 5 بر صفر این تیم را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی بازیهای آسیایی کره جنوبی راه یابد. ملی پوشان ایران که هم قسم شده بودند تا حضوری موفق در این دوره از بازیها داشته باشند  و راضی به تساوی و شکست نبوده و در مرحله نیمه نهایی برابر اندونزی به میدان رفتند و این دیدار باز هم با پیروزی پر گل 4 بر صفر ایران همراه بود . بازیکنان که عطش کسب اولین مدال توپی ایران را داشتند باید به مصاف تیم قدر  و اول آسیا یعنی ژاپن می رفتند. تیمی که دو بار عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داده بود. ملی پوشان این بار و در بازی های داخل سالن دیگر ترسی از حریفان شرق آسیایی خود نداشتند و به مصاف ژاپن رفتند. دیدار سخت و نفس گیری که گردن آویز طلا و یا نقره را برای دو تیم قدرتمند همراه داشت. در دقایق ابتدایی تیم ملی ایران با تک گل نسیمه غلامی از حریف قدر خود پیشی گرفت و چند موقعیت گل را از دست داد. با آغاز نیمه دوم بازیکنان ژاپن که قهرمانی خود را از دست رفته می دانستند با فشارهای مضاعف در دقیقه 27 گل تساوی را زدند تا کمی فشار از روی تیمشان برداشته شود. با پایان وقت قانونی بازی پرتنش و سخت ایران و ژاپن این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و شاگردان مظفر باید خود را برای دو وقت اضافه 5 دقیقه ای آماده می کردند و برای کسب اولین افتخار و مدال تاریخی به مصاف تیمی که تجربه قهرمانی آسیا و عنوان مطلوب در جام جهانی پرتغال را داشته، می رفتند. ساعت سالن مسابقات قهرمانی فوتسال بانوان آسیا 2 دقیقه مانده بود تا ایران را به گردن آویز طلا نزدیک کند اما تنها این شانس بود که با ملی پوشان دختر ایرانی یار نبود تا ژاپن سومین عنوان قهرمانی را بار دیگر تجربه کند.دختران ایران نقره ای شدند اما نقره ای که رنگ طلا داشت.تیم ملی ایران برای اولین بار بود که توانست بدون شکست به رقابتهای فینال راه پیدا کند و پس از ماهها تلاش و اردوهای شبانه روزی عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص دهد و بار دیگر اقتدار، توانایی و شایستگی خود را به آسیا و دیگر حریفان نشان دهد. در دوره های گذشته تیم ملی  ایران عنوانی بهتر از چهارمی و سومی آسیا به دست نیاورده بود اما دختران فوتسالیست این بار نوعی دیگر به میدان رفتند تا نشان دهند که دیگر برای تیم های آسیای شرقی حریف دست و پا بسته ای نیستند. مسابقات قهرمانی آسیا  به پایان رسید و تیم های ژاپن، ایران و تایلند اول تا سوم شدند. این افتخار در کارنامه تیم ملی فوتسال بانوان برای همیشه خواهد درخشید. خوشبختانه مسئولان فدراسیون فوتبال با حمایتهای همه جانبه از تیم ملی فوتسال بانوان، برگزاری اردوهای پی در پی در تهران، بازیهای دوستانه در ایران و روسیه شرایط را به گونه ای فراهم کردند تا این عنوان تاریخی توسط دختران فوتسال ایران به ثبت برسد.
 
فدراسیون درکنار بازیکنان که ماهها تلاش کردند تا نایب قهرمان شوند، مزد حمایتهای خود را گرفت تا تیم های بانوان شایستگی های خود را بیش از پیش به اثبات برسانند./زر
برچسب ها: فوتبال ، بانوان ، فیفا ، حجاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.