سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ حجت‌الاسلام نقویان؛

دین مهمترین رسالت حوزه علمیه تبلیغ

استاد حوزه علمیه گفت: مهمترین رسالت حوزه‌های علمیه و طلاب تبلیغ دین است و حوزه علمیه باید حمایت لازم را از مبلغان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام نقویان در سومین نشست مبلغان نخبه و برتر دفتر تبلیغات حوزه علمیه که پیش از ظهر امروز در دفتر آیت‌‌الله مکارم شیرازی برگزار شد اظهار کرد: مهمترین رسالت حوزه‌های علمیه و طلاب تبلیغ دین است.

وی افزود: لازم است شیوه‌های نوین تبلیغ به کار گرفته شوند؛ هرچند تبلیغ سنتی ما در زمینه‌های خود تاثیر لازم را داشته اما با توجه به رشد رسانه‌ها و ارتباطات پیچیده میان انسان‌ها، به روز کردن تبلیغ هم ضروری است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حوزه‌ علمیه باید تبلیغات دینی را به خوبی رصد کند خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم برخی‌ها در داخل و خارج کشور مطالبی را بیان می‌کنند که از استحکام و ارتباط لازم با مبانی دینی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون منسوب به حوزه‌های علمیه هستند و علما و مدیریت حوزه باید بر کار آنها نظارت دقیقی داشته باشند.

نقویان با بیان اینکه مردم عادی ارتباط مستقیمی با دین ندارند گفت: روحانیون و طلاب باید واقعیت و حقیقت زیبای دین را به طور صحیح به مردم برسانند وگرنه تاثیرات منفی آن بیشتر خواهد بود؛ در این میان مراجع تقلید و حوزه‌ علمیه باید مشوق‌ها و تذکراتی را برای خطبا در نظر بگیرند.

استاد حوزه علمیه عنوان داشت: نماندن و نگه نداشتن علما در قم یکی از راهکاری تبلیغ صحیح دین محسوب می‌شود؛ برخی مناطق در طول سال تنها در ماه رمضان و دهه محرم از وجود روحانیون و مبلغان دینی بهره‌مند هستند./س

برچسب ها: قم ، دین ، حوزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.