سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجليل از 13 واحد برگزيده صنعتي و معدني استان كرمان

با حضور مسئولان استاني از 13 واحد برگزيده صنعتي و معدني استان كرمان در همايش روز صنعت و معدن تجليل شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا،‌ در اين مراسم« محمد عابدي نژاد» رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان يكي از محورهاي توسعه صنعت و معدن در استان را توليد فولاد و ايجاد صنايع پائين دستي آن عنوان كرد و افزود:‌ تا سال آينده چهار و نيم ميليون تن آهن اسفنجي در استان توليد مي شود.

وي اعلام كرد: در آينده اي نزديك شاهد توليد 12 ميليون تن كنستانتره سنگ آهن و 160 هزار تن كنستانتره مس در استان خواهيم بود.

عابدي نژاد از تحفيظ اختيارت دولت به استاندار در حوزه توسعه معادن و صنايع معدني خبر داد و خاطر نشان كرد: با اين اتقاق مشكلات واحدهاي صنعتي و معدني استان با نگاه كارشناسي و دقيق كارشناسان استاني بررسي مي شود و قطعا در جهت حل مشكل اتفاقات بهتر و سريعتري انجام مي شود.

همچنين دراين مراسم« علي اكبر مشرفي» رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت استان كرمان نبود سرمايه در گردش را از اساسي ترين مشكلات واحدهاي صنعتي و معدني استان عنوان كرد و افزود: مشكلات قانوني بانك ها اجازه نمي دهد تا تسهيلات اختصاص يافته به واحدها به سرانجام برسد.

وي با بيان اين كه كاهش ماليات توقع بسياري از واحد هاي توليدي است، پيشنهاد داد: كميته اي متشكل از مسئولين و نمايندگان بخش خصوصي تشكيل شود تا ضمن بازديد مستقيم از واحدها در رفع مشكلات ريز آنها تصميم گيري شود.

«محسن جلالپور» رئيس اتاق بازرگاني صنايع، معادن و كشاورزي استان و نائب رئيس اتاق ايران نيز با اشاره به اينكه بيشترين صدمه اي كه در بحث تحريم به كشور زده شد در استان كرمان بود، گفت:‌استان كرمان، استاني صادرات محور است و به همين دليل در بحث تحريم بيشترين آسيب نصيب كرماني ها شد.

وي البته خطاب به صنعتگران و معدن كاران، گفت: نگاه  به منافع ملي و گذر از منافع شخصي است كه انسان را ماندگار و جاودانه مي كند و كرماني ها از همه توان و ظرفيت مالي و معنوي خود در سرمايه گذاري بخش صنعت و معدن استفاده مي كنند.

در ادامه « پورابراهيمي» نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي و نائب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با بيان مطالبي پيرامون جنگ اقتصادي، گفت: بايد به نحوي عمل كنيم كه فعاليت هاي اقتصادي را با ظرفيت هاي ممكن همسو كنيم.

وي بيان داشت: بايد راه هاي مقابله با هر اتفاق از سوي دشمن در بحث جنگ اقتصادي پيش بيني شود.

پورابراهيمي با اظهار به اينكه عدم تناسب سازي قوانين و مقررات كشور براي اداره كشور در جنگ اقتصادي وجود دارد، افزود: كشور به شدت نيازمند اصلاح قوانين و مقررات در ارتباط با فعاليت هاي اقتصادي است.

در اين همايش استاندار كرمان نيز از عدم همكاري به موقع بانك ها در ارائه سرمايه در گردش و تسهيلات به واحدهاي صنعتي و معدني استان خبر داد و تصريح كرد: يكي از عوامل كندي روند توسعه فعاليت هاي صنعتي و معدني در استان عدم همكاري به موقع بانك ها است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در ارتباط با مصوبات كارگروه توسعه معادن و صنايع معدني ، بيان داشت: در اين جلسه به شدت پي گيريم تا مجوز بهره برداري كساني كه محدوده هاي معدني را اختيار كردند اما هيچ اقدامي روي زمين آن صورت نگرفته باطل شود.

«نجار» تصريح كرد: در چند ماه گذشته بسياري از اين مجوزها باطل شده تا به سرمايه گذاران واجد شرائط تحويل شود.

وي در خاتمه از تبادل مالي واحدهاي صنعتي و معدني استان در بانك هاي مركز كشور به شدت انتقاد كرد و گفت: صنعتگران استان كرمان بايد حساب هاي مالي خودشان را در داخل كرمان ايجاد كنند تا ضمن ايجاد گردش مالي امكاناتي براي ارائه خدمات بهتر در حوزه صنعت و معدن استان انجام شود.

گفتني است: در پايان از هشت واحد برگزيده صنعتي شركت هاي روغن نباتي گلناز، آوند پلاست، صنايع گلديران، ولتا كابل كرمان، مجتمع صنايع لاستيك بارز كرمان، پلور سبز، روغن موتور پرديس و شركت شير پگاه كرمان و سه واحد برگزيده معدني استان كرمان شركت هاي معدني و سدسازي آريا جنوب ايرانيان، تعاوني ستاره سيرجان و شركت ذوب آهن جنوب شرق ايرانيان و دو طرح برگزيده استان از شركت هاي بابك مس ايرانيان و پرتو پژوهش آينده با اهداء تنديس و لوح تقدير تجليل بعمل آمد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تجلیل ، کرمان ، برگزیده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.