سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بودجه آموزش و پرورش در سال جاری بیش از 15 هزار میلیارد تومان است

وزیر آموزش و پرورش در سی‌ومین اجلاس آموزش و پرورش کشور گفت: امسال 15 هزار میلیارد تومان بودجه برای نظام تعلیم و تربیت تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در نخستین روز سیمین اجلاس  روسای آموزش و پرورش  مناطق کشور که هم اکنون در حال برگزاری است ،گفت: سال تحصیلی امسال تنها سالی بود که در 35 سال گذشته شاهد رشد خوبی در آموزش و پرورش بودیم.
وی ادامه داد: بودجه آموزش  و پرورش باید نسبت به جاهای دیگر اولویت داشته باشد و مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید دارند.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص نظام رتبه بندی معلمان گفت: این نظام به صورتی است که معلم در 4 محور تربیتی آموزشی، تخصصی ، پژوهشی و اجرایی امتیاز کسب کنند.
حاجی بابایی افزود: امروز 130 هزار معلم داریم که در گذشته مدرک معادل محسوب می شدند و در کارشان خلل هایی ایجاد می شد.
وی همچنین در خصوص بیمه کالای معلمان ادامه داد: این بیمه فقط بحث درمان و دارو نیست بلکه برای حفظ عزت معلم است برای این بیمه باید به ازای هر نفر 40 هزار تومان پرداخت می شد ولی امروز در آموزش و پرورش شانزده هزار و 500 تومان کاهش یافت و 50 درصد هزینه را معلم و 50 درصد دیگر از محل مالی ادارات پرداخت می شود.
وی تصریح کرد : هم اکنون 2 میلیون نفر تحت پوشش بیمه طلایی قرار دارند و ایجاد بیمه طلایی کاری برای استمرار نظام جمهوری اسلامی است.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امسال 310میلیارد تومان سرانه مدارس پرداخت شد و این در حالی است که بودجه 15 هزار میلیارد تومانی برای نظام تعلیم و تربیت تعریف شده است./رج
برچسب ها: بیمه ، طلایی ، تربیتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.