سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازیهای رده بندی جام جهانی بسکتبال جوانان؛

بسکتبالیستهای جوان، قاتل آرژانتینی ها! /شروع و پایان جام با شکست آرژانتین

تیم ملی بسکتبال جوانان با دومین برد مقابل آرژانتین، کار خود در جام جهانی چک را در رده یازدهم بازیها به پایان برد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ گویا تیم ملی بسکتبال جوانان ایران تنها راه بردن آرژانتین را در جام جهانی بلد بود. در حالی که شروع کار تیم ملی جوانان در مسابقات چک با شکست آرژانتین بود، در گام آخر نیز تیم آمریکای جنوبی حریف بازی رده بندی ایران شد.

صالح فروتن بازیکن بلندقامت ایران که در بازی قبل هیچ امتیازی به دست نیاورده بود در این دیدار کار خود را با اولین امتیاز بازی شروع کرد. بازیکنان ایران که از بازی اول جام اعتماد به نفس خوبی به دست آورده بودند شروع خوبی داشته و در تمام دقایق کوارتر اول از حریف پیش بودند. 

تعویضهای کم و برد نیمه اول

برخلاف بازیهای قبل تیم ایران در پرتابهای 3 امتیازی موفقتر عمل می کرد و در نهایت هم موفق به پیروزی 20 بر 12 در کوارتر اول شد. در این کوارتر تنها حسین رحمتی از بین بازیکنان ذخیره برای دو دقیقه فرصت حضور در زمین را پیدا کرد و امتیازات هم کاملا بین پنج بازیکن اصلی تقسیم شده بود. 
آرژانتینی ها در وقت دوم بهتر از ده دقیقه اول بازی کردند اما بازیکنان ایران هم به خوبی از حریف خطا گرفته و خود را بالا نگه داشتند. در نهایت نیمه اول بازی با نتیجه 39 بر 26 به نفع ایران تمام شد. 

در این نیمه تنها محمد یزدان پناه و حسین رحمتی از بین بازیکنان ذخیره فرصت حضور در زمین را پیدا کردند و علاوه بر بازی خوب هر پنج بازیکن اصلی، یزدان پناه هم در هشت دقیقه حضور خود با شش امتیاز و دو ریباند موثر بود. 

ادامه برتری در شروع نیمه دوم

کوارتر سوم بازی هم با برتری بازیکنان ایران ادامه پیدا کرد و ایران با برد 26 بر 19 در این کوارتر، اختلاف را به 20 امتیاز رساند. 

آرژانتینی ها در شروع کوارتر آخر شش امتیاز پیاپی به دست آوردند و طی پنج دقیقه اختلاف را 9 امتیاز کاهش دادند.بازیکنان آمریکای جنوبی در صورت ادامه حملات فرصت جبران نتیجه را داشتند اما ایران در چند دقیقه باقیمانده تلاش زیادی برای حفظ برتری کرده و حدود 10 امتیاز اختلاف با حریف را نگه داشت تا با وجود باخت 23 بر 14 در کوارتر آخر، با نتیجه 79 بر 68 در مجموع پیروز شود و در جایگاه یازدهم بازیها قرار بگیرد./آق



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.