سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

ریزش روزانه 100 تار مو طبیعی است

یک متخصص پوست ومومعتقد است، ریزش روزانه 50 تا 100 تار مو معمولی است و نیازی به مراجعه به پزشک ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 

دکتر علی ابراهیمی گفت: در افرادی که روزانه استحمام می کنند ریزش روزانه 50 تا 100 تار مو معمولی است و اینتعداد در مورد افرادی که دو بار در هفته استحمام انجام می دهند بیشتر است.

این متخصص پوست ومو ریزش مو را به دو دسته دائمی و غیر دائمی تقسیم کرد و ابراز داشت: ریزش دائمی مو معمولا در اثر ابتلا به برخی از بیماری ها بوجود می آید کهطی آن ها ریشه مو تخریب می شود.

وی افزود: گاهی بر اثر عفونت های قارچی و سوختگی ها نیز ممکن است ریزش دائمی مو بروز کند.

به گفته ابراهیمی ریزش های غیر دائمی ممکن است به دلایل مختلفی بروز کنند که معمولا پس ازاز بین رفتن مشکل موجود، موها مجددا رشد کرده و به حالت عادی خود برمی گردد.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از شایع ترین انواع ریزش مو ریزش آندروژنیک نامیده می شود،اظهار داشت: در این نوع ریزش مو نقش هورمون ها و ژنتیک پررنگ است و معمولا به دلیل اختلالات هورمونی و بخصوص در سن بلوغ رخ می دهند.

به گفته ابراهیمی ریزش آندروژنیک در خانم هایی که مبتلا به اختلالات هورمونی و تخمدان پلی کیستیک هستند دیده می شود که با بروز موهای زبر درناحیه صورت همراه است و معمولا پس از برطرف شدن اختلالات برطرف می شود.

وی افزود: ریزش آندروژنیک در مردان ممکن است سبب ریزش مو شود که با مراجعه به پزشک و مصرف دارو این مشکل برطرف می شود.

این متخصص پوست ومو، نوع دیگری از ریزش مو را ریزش تلوژن نامید و ابراز داشت: این نوع ریزش مو معمولا سه تا هشت ماه پس از بروز برخی بیماری ها، استرس ها و فشار های عصبی و در زنانی که تازه زایمان کرده اند چهار تا پنج ماه پس از به دنیا آمدن کودک دیده می شود.

به گفته ابراهیمی ریزش مو در افرادی که قبل از رسیدن به سن بلوغ دیده می شود از نوع ریزش تلوژن می باشد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، مو ، ریزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.