سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

5 قطعه میش مرغ تنها بازماندگان این گونه در کردستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان وجود 4 تا 5 قطعه میش مرغ را در زرینه کردستان تایید کرد.

قادری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: استان کردستان به لحاظ وجود گونه های گیاهی و جانوری مستعد در سطوح استان از تنوع زیستی بالایی برخوردار است.

وی افزود: از مجموع گیاهان شناخته شده در کشور نزدیک به هزار و 751 گونه گیاهی و از مجموع 252 گونه پرنده شناخته شده در کشور 202 پرنده در کردستان زیست می کنند.

وی افزود: 31 گونه پستاندار، 22 گونه پستاندار، 6 گونه دوزیست و 15 گونه ماهی آمار قابل توجهی در حیات وحش استان محسوب می شود.

قادری با اشاره به گونه های در حال انقراض استان اظهار داشت: میش مرغ و 2 گونه سمندر آتشین و خال زرد کردستان گونه های در حال انقراض هستند که با توجه به این که یکی از زیستگاه های شان در این استان است اما به دلیل تخریب محیط زیست و شکار بی رویه در حال انقراض هستند و این در حالیست که گونه میش مرغ در استان کردستان که یکی از زیستگاه های این پرنده در زرینه است تنها 4 تا 5 قطعه شناسایی شده است.

وی با اشاره به 4 منطقه حفاظت شده در استان تصریح کرد: علاوه بر 4 منطقه بیجار، بدر و پریشانه، عبدالرزاق و اورامانت و شاهو 5 منطقه شهدای محیط بانان، حاشیه زریوار، زرینه، کره میانه و چنگ الماس و دریاچه زریوار به عنوان پناهگاه حیات وحش استان شناخته شده و همچنین یک منطقه پیشنهادی برای زیست کره معرفی کرده ایم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان در پایان با اشاره به سرشماری حیات وحش خاطر نشان کرد: در سرشماری تابستانه فقط بره تحت شمارش قرار می گیرد و سرشماری کلی از حیات وحش در فصل زمستان صورت می گیرد./ف

برچسب ها: میش ، مرغ ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.