سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

برنامه "شب های انس با قرآن کریم" 30 شب 30 قاری از رادیو قرآن

مدیر گروه محافل و مسابقات قرآنی رادیو قرآن اعلام کرد:به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه"شبهای انس" 30 شب و با حضور 30 قاری در بقعه شیخ عبدا...طرشتی برگزار و این مراسم از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن, محمد سلیمی مدیر گروه محافل و مسابقات قرآنی رادیو قرآن  با اشاره به برنامه‌های این گروه ماه مبارک رمضان تصریح کرد: جلسات انس با قرآن و برنامه‌های 30 شب با تلاوت 30  قاری جهت بهره مندی از فضای معنوی این ماه مبارک برای شنوندگان رادیو قرآن در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در برنامه "شبهای انس"  که درفضایی خارج  از استودیو اجرا خواهد شد تلاش می شود شنونده علاوه بر اینکه تلاوت و اجرای برنامه حافظان قرآن کریم و قاریان بین المللی را بشنوند با رویکردی آموزشی از یک جلسه قرآن نیز بهره مند شود.
سلیمی  ضمن بیان  این موضوع که  فعالیت های تبلیغی و ترویجی  در راستای فرهنگ تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان  افزایش می یابد گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای بهره گیری بیشتر از آیات نورانی قران و تمسک جستن به کلام الهی است و با برگزاری اين محافل و نشست هاي نوراني، قاريان و حافظان برتر قرآني، نواي دلنشين قرآن كريم را در فضايي معنوي طنين انداز مي كنند و شنوندگان با همراهی  برنامه "شبهای انس" می توانند جرعه نوش این محفل نورانی باشند.
وی با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان  با اشاره به خطبه شعبانیه گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه شعبانیه خود درباره فضیلت و عظمت ماه رمضان فرموده است: «ای بندگان خدا! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است؛ ماهی که نزد خداوند بهترین ماه‌ها است؛ روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است, بر مهمانی خداوند فرا خوانده شدید و از جمله اهل کرامت قرار گرفتید,در این ماه، نفس‌های شما تسبیح، خواب شما عبادت، عمل‌هایتان مقبول و دعاهایتان مستجاب است, پس با نیت‌ای درست و دلی پاکیزه،‌ پروردگارتان را بخوانید تا شما را برای روزه داشتن و تلاوت قرآن توفیق دهد,بدبخت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه عظیم محروم گردد. با گرسنگی و تشنگی در این ماه، به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت باشید.» آن گاه پیامبر اکرم وظیفه روزه‌داران را برشمرد و از صدقه بر فقیران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهربانی به یتیمان و نیز عبادت و سجده های طولانی، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و فضیلت اطعام در این ماه سخن گفت.
مدیر گروه محافل و مسابقات قرآنی رادیو قرآن  با بیان  اجرا و پخش طرح30شب 30 محفل قرآنی با حضور قاریان بین المللی بیان کرد:رادیو قرآن  با هدف آشنا کردن نسل جوان با آرمان ها وارزشهای اسلامی ،قرآنی وپیروی از آموزه های قرآنی وانس هر چه بیشتر افراد جامعه با کلام نورانی وحی در ماه نزول قرآن  برنامه "شبهای انس" را تقدیم شنوندگان می کند و باید توجه داشت محافل انس با قرآن واستفاده از ابعاد دینی واعتقادی قرآن،فضای قرآنی در جامعه ایجاد می کند وانس با قرآن هدایت کننده کجروی ها وانحراف های جامعه خواهد بود.
وی ایجاد  شورو نشاط  قرآنی در ماه بهار قرآن  و آشناسازی مخاطب با مهارت ها و آموزه های قرآنی را از دیگر اهداف پخش این برنامه برشمرد و گفت: همراهی و انس با قرآن ؛ معرفت شناسی و تزکیه را به دنبال دارد و در ماه مبارک رمضان که ماه خودسازی است  باید بستری برای انس بیشتر با قرآن فراهم شود و کسانی که نمی توانند در محافل و جلسات قرآنی شرکت کنند می توانند از طریق امواج رادیو همراه با دیگر علاقمندان به قرآن کریم  از این محافل بهره مند شوند.
محمد سلیمی گفت: برنامه "شب های انس" از اولین شب ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه شریف در بقعه شیخ عبدا...طرشتی برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود.
وی افزود:  پخش ترتیل قاریان نوجوان, معرفی چهره های قرآنی, اجرای برنامه گروه های همخوانی از بخش های مختلف برنامه "شب های انس " است.
مدیر گروه محافل و مسابقات رادیو قرآن   با اشاره به حضور قاریان بین المللی و سخنرانان در این محفل بیان داشت: اساتیدی چون احمد ابوالقاسمی, سعید طوسی, محمدحسین سعیدیان, مهدی عادلی, محمدرضا پورزرگری در این محفل تلاوت خواهند کرد و  علیرضا فتحی پور, اسماعیل عاکفی؛ حسین اقبالی نسب, حجت الاسلام رنجبر و سید محسن میرباقری از کارشناسن مذهبی برنامه "شب های انس " خواهند بود.
شایان ذکر است؛ "شب های انس" کاری از گروه محافل و مسابقات رادیو قرآن است که  در ماه مبارک رمضان  هرشب  ساعت 23:15 به مدت 45 دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.