سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خربزه استاندارد به بازار آمد

اداره‌کل استاندارد خوزستان اعلام كرد در راستای اجرای آیین‌نامه صدور محصولات کشاورزی دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفت‌کش‌ها، این اداره‌کل با همکاری سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برای اولین‌بار اقدام به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد جهت محصول خربزه دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفت‌کش‌ها كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، این محصول با همت و تلاش حمزه حاصلی، کشاورز فعال در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفت‌کش‌ها در شهرستان شوش تولید شده است.

لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد مجاز سموم دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی، باعث ایجاد مانده بیش از حد فلزات سنگین و سموم دفع آفات در بدن انسان شده که خود از عوامل اصلی ایجاد انواع مختلف سرطان‌ها می‌باشند و لذا مسئولین استان بايد به منظور گسترش تولید این محصولات و نیز گسترش فرهنگ تولید و مصرف این‌گونه محصولات، کشاورزان فعال در این زمینه را مورد حمایت همه جانبه خود قرار دهند.

اداره‌کل استاندارد آماده صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد محصولات کشاورزی دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفت‌کش‌ها که تحت نظارت و راهنمایی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان تولید شده باشند، است./س
برچسب ها: خربزه ، استاندارد ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.