سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسرو ابراهیم:

بر تمام امتیازات کوبایی ها غلبه کردیم/ آثاری از فرسودگی در میان ملی پوشان نیست

تیم ملی والیبال کشورمان برای نخستین بار در تاریخ والیبالی ایران توانست با نتیجه سه بر 2 تیم ملی کوبا غلبه کند.

خسرو ابراهیم کارشناس والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: همان طور که پیش بینی می شد این دیدار بسیار سنگین و حساس بود چون کوبایی ها از چند امتیاز ویژه پیش از شروع بازی برخوردار بودند که می توانست برای ما مشکل ساز شود اما قدرت ملی پوشان کشورمان باعث شد تا آنها بر تمامی این امتیازات غلبه کنند.

وی تصریح کرد: از مهم ترین امتیازات کوبایی ها پیش از شروع بازی آب و هوا، زمان، سالن ، تماشاچی و همچنین عقبه والیبال آنها در لیگ جهانی بود همچنین چون ما تا به حال موفق به شکست آنها نشده بودیم این امر نوعی اعتماد به نفس را در میان کوبایی ها به وجود آورده بود.

وی گفت: تیم ایران از نظر انفرادی نسبت به دیگر تیم های حاضر در گروه B برتر بود. 12 بازیکن حاضر در ترکیب تیم ملی ایران جزو والیبالیست های آماده و قابل استفاده بودند که به طور قطع این شرایط برای دیگر تیمها حاکم نیست.

وی یادآور شد: حضور بازیکنان آماده هم در نیمکت و هم در زمین باعث می شود تا آنها از تنوع بازی و سبک والیبال بسیار خوبی برخوردار هستند تعویض های ولاسکو باعث می شود تا آنها در زمان ورود به زمین تازه نفس و آماده باشند و این مسئله فرسودگی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

مدیر اسبق تیم های ملی والیبال در ادامه اظهار داشت: درست اول این دیدار حق برد با ما بود اما در پوئن 23 بر 24 وقتی از کوبا جلو افتاده بودیم اشتباه در سرویس باعث شد تا نتیجه را به حریف واگذار کنیم اما پس از آن ملی پوشان از تمامی فرصت های به دست آمده به نحوه مطلوب استفاده کردند.

آرمین تشکری پس از ورودش در ست سوم توانست با زدن سرویس های خوب و هدفمند امتیازات خوبی را برای تیم ایران کسب کند.

ابراهیم افزود: تیم والیبال کوبا در ست اول بازی نیرو و توان بسیار زیادی را هزینه کرد اگر ما موفق به برد می شدیم وضعیتمان در ادامه بازی بهتر بود ولی به هر جهت کوبا، کوباست و غلبه بر آنها کار سختی است.

وی گفت: نباید از تغییر ترکیب تیم ملی والیبال کوبا به عنوان ضعیف تر شدن سطح فنی آنها یاد کرد چون کوبایی ها با ایجاد تغییر در ترکیب تیم بهترین ها را دعوت کرده اند به طور کلی والیبال کوبا دارای قدمت بسیار زیاد است آنها از تجربه خوبی در سنوات متوالی در لیگ جهانی برخوردار هستند اما خوشبختانه آثاری از فرسودگی و خستگی در میان ملی پوشان ایرانی دیده نمی شود./آق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.