سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

پایش هوایی مرزهای کشور ‌با پهپاد‌/‌ استقرار ‌تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی در مرزها

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما از پهپادها در امر پایش مناطق مرزی به شکل هوایی استفاده می‌کنیم و قطعاً این برنامه در آینده توسعه می‌یابد.

سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه مراسم معارفه فرماندهی مرزبانی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل ‌اظهار داشت: اقدامات مرزبانی به ویژه در مناطق شرقی کشور در پایش زمینی و هوایی مرزها بسیار گسترده است به طوری که ما با تزریق جدیدترین و مجهزترین امکانات الکترونیکی و اپتیکی سعی می‌کنیم جلوی هرگونه ناامنی و یا تحرکات نامناسب مرزی را بگیریم.

وی تصریح کرد: در کنار آنها همچنان برنامه انسداد مرزی با استفاده از دیوارهای بتنی و دستگاه‌های الکترونیکی در حال انجام است که در کنار آنها از پهپادها و همچنین دستگاه‌های مجهز به فیلمبرداری هوایی استفاده می‌کنیم تا اجازه ندهیم کوچک‌ترین پرنده‌ای نیز در مرزهای کشورمان به پرواز درآمده و یا قصد تعرض به مرزهای کشورمان را داشته باشند.

ذوالفقاری به تغییر ساختار سازمانی مرزبانی و ضرورت بازنگری در برخی از مفاد و مبانی آن اشاره کرد و افزود: در ساختار جدید سازمان مرزبانی هم در بخش نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری سعی می‌کنیم امکاناتمان را به روز کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در همین زمینه منشور اخلاقی مرزبانی کشور تهیه و تدوین شده تا به عنوان یک باقیات و صالحات مأموران و عوامل مرزبانی با عمل به آن بتوانند فرهنگ صحیح اسلامی و ارزشی را به نمایش بگذارند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به فعالیت‌های انجام شده در سه ماه گذشته اشاره کرد و یادآور شد: روند ما در بحث شاخص‌های امنیت مرزی روند امیدبخش و رو به افزایش است به طوریکه در سال‌های اخیر ما افزایش کنترل‌های مرزی را با هدف کاهش ناامنی و قاچاق در مناطق مرزی شاهد بودیم.

ذوالفقاری همچنین افزود: در همین سه ماه امسال میزان قاچاق مواد مخدر در مرزهای کشورمان 35 درصد با دستگیری‌ها و اقدامات مراقبتی کاهش یافته و یک روند صعودی را در برخورد با اشرار و قاچاقچیان شاهد بودیم.

وی از افزایش 80 درصدی کشفیات سوخت در مناطق مرزی و افزایش کشف کالاهای قاچاق به شکل نسبی در مناطق مرزی خبر داد و گفت:‌ همه این موارد نشان می‌دهد که ما یک روند رو به رشد و با ثباتی را در مناطق مرزی شاهد هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه در مورد آخرین وضعیت مرزهای کشورمان افزود: تا این لحظه که از وضعیت استان‌های مرزی کشور اطلاعات کسب کردیم هیچ مورد ناامنی در کشور نداشتیم و انتخابات 24 خرداد نیز در حوزه‌های مختلف انتخاباتی در مناطق مرزی با آرامش کامل انجام شده است/س.

برچسب ها: اردبیل ، پایش ، هوایی ، مرزهای ، کشور ، با ، پهپاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.