سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروسي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد

آمادگي ايران براي تعامل با كشورهاي منطقه در راستاي بهینه‌سازی صنعت و زيرساخت‌هاي دريايي

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه ساخت نفتکش گام بزرگی در دستیابی به توانمندی ساخت تجهیزات حمل و نقل دریایی است، گفت: ما می‌توانیم برای گسترش و بهینه‌سازی صنعت و زيرساخت‌هاي دريايي با کشورهای منطقه و خاورمیانه تعامل داشته باشیم.

حسین گروسی نماینده ملارد،‌شهریار و شهر قدس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحویل نفتکش ساخت ایران به ونزوئلا گفت: با توجه به نقش حمل و نقل که در بر گيرنده دریایی، ریلی و هوایی می‌شود و یکی از ارکان توسعه در  زیرساخت‌های کشور است در زمینه حمل و نقل دریایی با محدودیت‌هایی مواجه هستیم که موجب می‌شود در زمینه گسترش این صنعت اهتمام ورزيم.   
 
وی با بیان این مطلب که با توجه به موقعیت ژئوپلتیکی کشور گسترش زیرساخت حمل و نقل دریایی از اهمیت خاصی برخوردار است،‌ ادامه داد: بحث توسعه حمل و نقل دریایی و همچنین راه‌های آبی که در اختیار ماست برای گسترش به توانمندی‌های بالایی نیازمند است و ما شاهد هستیم که با استفاده از متخصصان داخلی در زمینه ارتقا این امر گام‌های سازنده‌ای را برداشته‌ایم.   
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه ساخت نفتکش گام بزرگی در دستیابی به توانمندی ساخت تجهیزات حمل و نقل دریایی است، گفت: ما حتی می‌توانیم برای گسترش و بهینه‌سازی این صنعت با کشورهای منطقه و خاورمیانه تعامل داشته باشیم.   
 
نماینده مردم شهریار در پایان با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها در صنعت حمل و نقل خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های مهم در صنعت و تجارت ایجاد و بهبود راه‌های ارتباطی بوده و لازم است همانطور که صنعت کشتی‌سازی و حمل و نقل دریایی در حال پیشرفت و توسعه است در زمینه حمل و نقل هوایی و ریلی نیز بايد اقداماتی صورت گیرد که مطمئنا تاثیر بسزایی در تجارت و اقتصاد کشور خواهد داشت.

گفتني است؛ نخستین نفتکش افراماکس ساخت شرکت ایرانی صدرا یکی از 4 نفتکشی است که قرار است از سوی ایران تحویل شرکت ملی نفت ونزوئلا شود كه نخستین نفتکش تولید این گروه در سال گذشته طی مراسمی رسمی در بندر بوشهر به آب انداخته شد.

قابل ذكر است؛ در دنیا کشورهای معدودی هستند که توان ساخت کشتی‌های بزرگ و نفتکش را دارند و ایران تنها کشور منطقه خاورمیانه است که تا کنون موفق به ساخت نفتکش شده است لذا نفتکش افراماکس نخستین نفتکش ساخت خاورمیانه لقب گرفته است.


انتهای پیام//  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.