سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

عدم گزارش آنفولانزای فوق حاد طیور در بین پرندگان اراک

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلای پرندگان به آنفولانزای فوق حاد طیور در بین پرندگان این شهرستان گزارش نشده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،سیروس سلمان‌نژاد اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال به منظور پایش بیماری‌ها به ویژه آنفولانزای فوق حاد برندگان 6 هزار و 432 مورد نمونه‌برداری از طیور صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت حدود 47 دز واکسن علیه بیماری‌های طیور از جمله آنفولانزا تزریق شده و خوشبختانه هیچ‌موردی از ابتلای پرندگان به آنفولانزای فوق حاد طیور در بین پرندگان شهرستان اراک گزارش نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک ادامه داد: به منظور پیشگیری، شناسایی و کنترل بیماری‌های طیور تعداد 983 مورد بازدید از واحدهای فعال مرغداری، طیور بومی، تالاب میقان، کشتارگاه‌های طیور و مرکز عرضه پرندگان انجام شده است.

سلمان‌نژاد ادامه داد: همچنین با هدف پیشگیری، شناسایی و کنترل بیماری‌های واگیردار و مشترک بین انسان و دام تعداد 635 هزار و 415 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری مشترک‌ شاربن، بروسلوز (تب مالت)، آبله‌ و هاری مایه‌کوبی شدند.

به گفته وی در این مدت 63 هزار و 500 متر مربع جایگاه دام با استفاده از 582 لیتر سم رایگان زیر پوشش عملیات مبارزه با انگل‌های خارجی قرار گرفت.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک گفت: در همین ارتباط تعداد 12 هزار و 784 راس دام سنگین به منظور شناسایی آلودگی با بیماری سل، بروسلوز و مشمشه نمونه‌برداری و آزمایش شد که تعداد 14 راس دام مبتلا به بیماری سل شناسایی و روانه کشتارگاه شدند./س

برچسب ها: آنفولانزا ، طیور ، پیشگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.