"حمیدرضا حافظی" فیلمنامه نویس در گفتگو با خبرنگار
حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: سلیقه ای کار کردن برخی از مدیران فرهنگی باعث شده که نویسندگان برای یک نگاه خاص فیلمنامه نویسی کنند و همین موضوع باعث کلیشه ای شدن بیشتر کارها شده است و از سوی دیگر وقتی یک فیلمنامه جواب می گیرد بیشتر نویسندگان از ترس اینکه کارهایشان به تصویب نرسد با همان قلم به نوشتن می پردازند و در واقع خود سانسوری می کنند.
وی افزود: فیلم نامه مهم ترین عنصر فیلم است و بیشتر زیر ذره بین قرار می گیرد و در صورتیکه نویسندگان دستمزد مناسبی بگیرند و زمان کافی برای تحقیق و تفکر بر روی سوژه داشته باشند کارهای خوبی را نگارش کرده که قابلیت جذب مخاطب را دارد.
حافظی ادامه داد: سینمای ایران نتوانسته در ژانرهای وحشت، علمی و تخیلی کارهای فاخر و قابل قبولی را ارائه دهد ولی در عوض در آثار دفاع مقدس و اجتماعی عملکرد بسیاری مناسبی را داشته است./ي2