سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

افزايش ميزان قاچاق كالا مانع اصلي گسترش توليد ملي است

استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: افزايش ميزان قاچاق كالا و ارز يكي از موانع اصلي و آفت جدي در زمينه گسترش توليد ملي و مصرف كالاهاي ايراني است.

سيد حسين صابري در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: قاچاق كالا و ارز از توطئه ها و ابزارهاي مهم دشمنان براي ضربه زدن به پيكره اقتصاد ملي است.
وي افزايش كيفيت اجناس ايراني را از ضروريات اصلي در ايجاد رغبت و تشويق مردم به مصرف كالاي ملي اعلام كرد و ابراز داشت: امروزه ذهنيت منفي از بي كيفيت بودن توليدات داخل بين عموم جامعه رايج شده كه همين امر تا حد قابل ملاحظه اي گرايش به سمت خريد و مصرف كالاهاي خارجي را تسهيل كرده است.
صابري با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي، بيان كرد: ملت آگاه و بابصيرت ايران حماسه سياسي مورد نظر رهبري را رقم زدند و اكنون نوبت مسوولان اجرايي است كه به پشتوانه مردم تحقق حماسه اقتصادي را عينيت بخشند.
وي عملكرد كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز كهگيلويه و بويراحمد در يك سال گذشته را مطلوب و مثبت ارزيابي كرد و افزود: مصوبات و اقدامات پيشگيرانه قابل قبولي در اين راستا انجام شده است.
صابري اظهار كرد: كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز كهگيلويه و بويراحمد در سال 91 بيش از 432 مصوبه داشته كه افزون بر 90 درصد اين مصوبات اجرايي شده است.
امام جمعه ياسوج نيز در اين نشست با بيان اينكه قاچاق كالا و ارز از نظر اسلام و آيات و روايات متعدد عملي حرام و خلاف شرع محسوب مي شود، گفت: فتوا و منشور مقام معظم رهبري در اين زمينه وظايف و رسالت متوليان امر را به صراحت مشخص كرده است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي اصغر حسيني افزود: قاچاق كالا و ارز تنها ضربه زدن به اقتصاد ملي را نشانه نگرفته بلكه نوعي تهديد جدي براي ابعاد سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اخلاقي كشور به شمار مي رود.
وي ايران را سرشار از استعدادها و ظرفيت هاي اقتصادي ناب در ابعاد مختلف دانست و بيان كرد: بايد شركت هاي توليدي نيز با كيفيت بخشيدن به اجناس داخلي جايگاه خود را بين بنگاه هاي اقتصادي و حتي شركت هاي بزرگ جهان بالا ببرند.
حسيني اظهار كرد: تبليغ كالاهاي ايراني بدون در نظر گرفتن كيفيت و اعتباربخشي نمي تواند موجب تحقق حماسه اقتصادي و نهادينه كردن مصرف توليدات داخلي شود.//س
برچسب ها: قاچاق ، کالا ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.