سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

درخشش دانش‌آموزان خوزستاني در مسابقات قرآن، نماز و معارف اسلامي كشور

معاون پرورشي اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان از كسب مقام نخست در مرحله اول سي و يكمين دوره مسابقات كشوري قرآن، نماز و معارف‌اسلامي توسط دانش‌آموزان استان خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ذوالفقار كياني‌شاهوندي با بيان اين كه مرحله اول اين مسابقات به‌مدت چهار روز در مشهد مقدس، در رشته‌هاي قرآن (حفظ، ترتيل و قرائت)، نهج‌البلاغه، صحيفه‌سجاديه، احكام و انشاي نماز و مداحي ويژه دانش‌آموزان پسر برگزار شد، اظهارداشت: خوزستان با كسب بيشترين امتياز مقام نخست را در بخش پسران به خود اختصاص داد.

وي با اشاره به شركت بيش از 400 هزار دانش‌آموز استان در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه در مسابقات قرآن و معارف‌اسلامي سطح آموزشگاهي، تصريح كرد: از اين تعداد سه هزار نفر به مرحله منطقه‌اي و 400 نفر به مرحله كشوري مسابقات راه يافتند.

معاون پرورشي اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان خاطرنشان كرد: در رشته تفسير محمد غريبي‌بحري در مقطع اول متوسطه، در رشته نهج‌البلاغه محمد جباري در مقطع چهارم متوسطه، در رشته صحيفه‌سجاديه امين سرلك در مقطع سوم راهنمايي و امين وحيديان،  حسين محمدي و رضا قس به‌ترتيب در پايه‌هاي دوم، سوم و چهارم متوسطه حائز مقام نخست شدند؛ همچنين حامد دريس، سيدعبدالله داودي و علي چعب به‌ترتيب در پايه‌هاي اول و چهارم متوسطه و دوم راهنمايي مقام دوم در اين رشته را كسب كردند.

كياني‌شاهوندي افزود: محمد علي‌پورزاده در پايه دوم متوسطه، سيدعبدالحميد بني‌هاشم در پايه سوم راهنمايي و علي منصوري در پايه اول متوسطه نيز حائز مقام سوم اين دوره از مسابقات قرآن و معارف اسلامي كشور شدند و رضا عساكره دانش‌آموز پايه سوم راهنمايي و ابوالفضل پرستش دانش‌آموز دوم متوسطه به‌طور مشترك به مقام پنجم اين دوره از مسابقات دست يافتند.

وي با اشاره به عدم حضور بعضي استان‌ها در اين مسابقات به‌دليل كمبود اعتبار خاطرنشان كرد: امسال با توجه به اختصاص اعتبارات كم، بعضي از استان‌ها نتوانستند در اين مسابقات شركت كنند، اما خوزستان همچنان با تمام توان براي آشنايي دانش‌آموزان با قرآن و معارف اسلامي تلاش خواهد كرد.

معاون پرورشي اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان يادآور شد: مسابقات قرآن و معارف اسلامي هر ساله از مهرماه آغاز و مسابقات آموزشگاهي آذرماه، منطقه‌اي اسفندماه، استاني فروردين‌ماه و سطح كشوري در 2 مرحله به‌ترتيب تيرماه و مردادماه برگزار مي‌شود.

كياني‌شاهوندي گفت: مرحله دوم مسابقات قرآن، نماز و معارف اسلامي كشور در رشته‌هاي قرائت، حفظ، اذان و مداحي بعد از ايام ماه مبارك رمضان، در استان قزوين برگزار مي‌شود./س
برچسب ها: درخشش ، خوزستان ، قران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.