سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

فرايند محوري رويكرد اصلي در برگزاري جشنواره هاي تئاتر عروسكي است

معاون فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور گفت: فرايند محوري، توجه به خلاقيت ها و اعتبار بخشي به آثار و نمايش ها راهبرد اساسي در برگزاري جشنواره هاي تئاتر عروسكي است.

محمد باقرآدوسي در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج   افزود: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با رويكردي عميق و فرايند محور به جاي نگاه سطحي و وظيفه محور تاكنون به دنبال خلق آثار فاخر و با محتوا و شكوفايي استعدادهاي ناب بوده است.
وي بيان كرد: آموزش مربيان پرورش كودكان و نوجوانان در دانشگاه ها از مباني شروع مي شود بعد اصول را آموزش مي بينند و در مراحل بعدي نيز تجربه هاي ذوقي و عواطف انساني را فرا مي گيرند.
آدوسي با بيان اينكه بچه ها داراي بهره هوشي خاص هستند ، گفت: براي شكوفايي و شناسايي استعداد و خلاقيت كودكان نيز بايد آموزش ها و تجربه كافي وجود داشته باشد كه البته رسالت اصلي مربيان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نيز بر هيمن اساس است.
آدوسي ششمين جشنواره تئاتر عروسكي منطقه دو كشور را حاوي پيام ، محتوا و رهاورد مناسبي براي اعتلاي فرهنگ و خلاقيت هاي فكري و هنري كودكان و نوجوانان دانست و ابراز داشت: ميزباني خوب ياسوج نيز در برگزاري موفق جشنواره قابل تقدير است.
وي با بيان اينكه بيش از 400 اثر نمايشي به دبيرخانه جشنواره راه پيدا كرده بود، گفت: هيات داورن 17 گروه نمايشي را براي رقابت در مرحله پاياني جشنواره انتخاب كردند.
آدوسي اظهار كرد: 10 گروه نمايشي به تشخيص هيات داوران به مرحله كشوري راه پيدا مي كنند وآثار چهار گروه از مربيان نيز به مرحله توليد مي رسد./س
برچسب ها: رویکرد ، جشنواره ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.