سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز رزمایش دریایی مشترک چین و روسیه

چین و روسیه بزرگترین رزمایش مشترک خود را در دریای ژاپن آغاز کردند که نشانه دیگری از پیشرفت روابط این دو رقیب سابق دوران جنگ سرد است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس ؛ 18 فروند کشتی، یک فروند زیر دریایی، سه هواپیما، پنج بالگرد مستقر در ناو و دو واحد نیروهای ویژه در رزمایش «دریای مشترک - 2013» که تا 12 ژوئیه ادامه خواهد داشت، حضور دارند. این رزمایش شامل استفاده از سلاحهای ضد زیر دریایی، مانورهای نزدیک و شبیه سازی تسخیر یک فروند ناو دشمن خواهد بود. 

این بزرگترین رزمایشی است که تاکنون چین با یک کشور خارجی برگزار کرده است. چین با چهار فروند ناوشکن، دو فروند ناوچه مجهز به آخرین نسل موشک های هدایت شونده و یک کشتی پشتیبانی در این رزمایش شرکت می کند. همه این تجهیزات روز دوشنبه از بندر چینگدائو محل استقرار ناوگان شمالی چین به مقصد خلیج پطر کبیر در نزدیکی ولادی ووستوک به حرکت در آمدند.
رسانه های دولتی چین به نقل از دریادار یانگ جونفی فرمانده نیروهای چینی حاضر در این مانور اعلام کردند این کشور با قدرتمندترین ترکیب نیرو در این رزمایش شرکت کرده است. 

چین مدت طولانی از مشتریان تجهیزات نظامی روسیه بود اما دهه گذشته دو کشور اقدام به برگزاری چند رزمایش مشترک کردند. قرار است چین و روسیه پس از این رزمایش دریایی، از 27 ژوئیه تا 15 اوت نیز دور دیگری از مانورهای مشترک ضد تروریسم را در منطقه چلیابینسک در کوهستان های اورال برگزار کنند. نیروهای مسلح چین برای برقراری روابط محکم تر با نیروهای نظامی بیشتر کشورهای منطقه به استثنای ژاپن که با آن درگیر مناقشات ارزی است،‌ تلاش می کنند. 

چین سال 2008 کشتی های خود را در ناوگان ضد تروریستی سواحل سومالی مستقر کرد و در چندین رزمایش مشترک در اقیانوس آرام و اقیانوس هند شرکت کرده است. واحدهای زمینی ارتش چین نیز در رزمایش های امنیت مرزی و ضد تروریستی سازمان همکاری های شانگهای شرکت کرده اند. البته همکاری چین با نیروی دریایی آمریکا که حضور فعال و قدرتمندی در منطقه دارد محدود بوده است هر چند که این کشور سال آینده در رزمایش چند ملیتی «لبه اقیانوس» که بزرگترین مانور دریایی جهان است و آمریکا آن را برگزار می کند شرکت خواهد کرد. 

برچسب ها: چین ، روسیه ، رزمایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.