سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شنبه 15 تیر ماه و همزمان در سراسر کشور انجام می شود؛

رونمایی از لوح واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی در 31 استان کشور

لوح واگذاری تصدی گریها در حوزه سرمایه گذاری،گردشگری و صنایع دستی به بخش خصوصی روز شنبه 15 تیر ماه همزمان در 31 استان کشور رونمایی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حسن شبانپور معاون مجلس،امور حقوقی و استانها با اعلام این خبر گفت:در راستای برگزاری هم اندیشی ها در سه حوزه سرمایه گذاری،گردشگری و صنایع دستی با حضور فعالان و دست اندر کاران بخش خصوصی با موضوع واگذاری بخشی از امور تصدی گریها،شنبه 15 تیرماه جاری ساعت 10صبح همزمان در سراسر کشور نشستی با حضور مدیران و مسوولان استانی و فعالان بخش خصوصی در حوزه های یاد شده برگزار و ضمن قرائت پیام دکتر محمد شریف ملک زاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور از لوح واگذاریها رونمایی می شود.  
 
شبانپور در خصوص روند واگذاری بخشی از امور تصدی گریهای سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی بر اساس برنامه پنجم توسعه تصریح کرد:از مدتها قبل معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی طی دستوری از معاونتهای سرمایه گذاری،گردشگری و صنایع دستی خواستند که امور تصدی گری بر اساس قانون احصاء شود.سپس این موضوع را به هیات دولت پیشنهاد دادند.  
 
معاون مجلس،امور حقوقی و استانها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: واگذاری بخشی از امور تصدی گریهای سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی پس از بررسی در کمیته ها و کمیسیونهای مختلف زیر مجموعه هیات دولت،تصویت و به سازمان میراث فرهنگی ابلاغ شد.  
 
او با اشاره به برگزاری نشستهای توجیهی متعدد با بخش خصوصی یادآور شد:به منظور اجرایی کردن این موضوع با برگزاری نشستهای هم اندیشی در حوزه سرمایه گذاری ،گردشگری و صنایع دستی واگذاری بخشی از امور تصدی گری که تاکنون توسط سازمان میراث فرهنگی انجام می شد،رسما به بخش خصوصی واگذار شد.  
 
شبانپور تاکید کرد:در همین راستا و برای هماهنگی و همراهی در اجرای این قانون روز شنبه مورخ 15تیرماه جاری ساعت 10صبح همزمان در سراسر کشور نشستی با حضور مسوولان و مدیران استان و بخش خصوصی برگزار خواهد شد.  
 
او درپایان با تاکید براینکه با واگذاری تصدی گریهای سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی مشکل بروکراسی اداری برطرف می شود گفت:کشورهای پیشرفته و موفق در حوزه گردشگری از سالها پیش در خصوص واگذاری تصدی گریها به بخش خصوصی خود اقدام کرده اند./ی2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.