سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهرام عظيمي در آستانه‌ي برگزاري جشنواره كودك:

برخي داوران از ترس كارگردان معترض رايشان را انكار مي‌كنند

برخي داوران به دليل ترس از كارگردان معترض بعد از اتمام جشنواره كودك راي منفي خود را از آنها انكار مي‌كنند.

بهرام عظيمي كارگردان سينما و يكي از اعضاي هيات انتخاب جشنواره كودك در بخش بين‌الملل در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به تجربه احمد ميرعلايي به عنوان  دبير جشنواره به تبع افراد منتخب او به عنوان اعضاي هيات انتخاب نيز صلاحيت چنين كاري را داشته‌اند. 
وي افزود: براي مثال من به عنوان يك كارگردان انيميشني در دوره‌هاي قبل جشنواره كودك و بسياري از جشنواره‌هاي خارجي به عنوان داور حضور داشته‌ام و داوري در اين جشنواره‌هاي خارجي تماشاي آثار آنان كمك زيادي به انتخاب فيلم‌هاي بهتر مي‌كند. 
عظيمي عنوان كرد: به طور كلي اعضاي هيات انتخاب در بخش بين‌المللي به مراتب كار ساده‌تري نسبت به داوران بخش داخلي دارند زيرا بعد از انتخاب واعلام آثار مورد بازخواست كارگرداناني كه آثار آنها انتخاب نشده است قرار نمي‌گيرند. 
وي خاطر نشان كرد: بسياري از داوران بعد از پايان جشنواره توسط كارگردنان زير سوال مي‌روند كه آنها اثر اين كارگردان ها نديده‌اند و از اين جهت داوري در بخش بين‌الملل بهتر است. 
عظيمي بيان كرد: ملاك براي انتخاب يك فيلم خوب فيلمنامه مناسب، قصه و موضوع جديد و اجراي قوي كارگردان، ساختار و تصوير و دوري از زياده‌گويي است. 
كارگردان تهران 1500 ادامه داد: بسياري از فيلم‌هاي كودك ساخته شده در سطح جهان موضوعات پيچيده اما اجراي قوي دارند اما با يك سوژه معمولي و اجراي قوي نيز مي‌توان يك فيلم خوب ساخت. 
وي افزود: بسياري از كارگردانان به دليل همين مشكلات بعد از انتخاب نشدن كارهايشان اعتراض مي‌كنند كه از نظر من چنين كاري درست نيست.
عظيمي خاطر نشان كرد: بارها ديده‌ام كه برخي از داوران به دليل ترس از كارگرانان معترض به آنها مي‌گويند كه من نمره منفي به اثر شما نداده‌ام در حالي كه همين داور در مقابل خود من اثرآن كارگردان را رد كرده بود كه همه‌ي اين مسائل ناشي از همين سيستم غلط اعتراض است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.