سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه وزارت خارجه ترکیه در خصوص تحولات مصر

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد ترکیه تحولات اخیر در مصر را در پی برکناری محمد مرسی از سمت ریاست جمهوری در روز چهارشنبه، با نگرانی جدی دنبال می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، په نقل از خبرگزاری شین‌هوا، در این بیانیه آمده است: در پی برکناری مرسی از سمت ریاست جمهوری در روز گذشته توسط نیروهای مسلح مصر و تعلیق قانون اساسی،‌ اوضاع در مصر به مرحله ای بسیار حساس و نگران کننده رسیده است.

ارتش مصر عصر چهارشنبه مرسی را پس از آن برکنار کرد که وی به درخواست میلیون ها تظاهر کننده ای که به خیابان ها آمده و برکناری وی و برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار بودند، پاسخ نداد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است :« همان گونه که پیشتر اعلام کردیم، ما معتقدیم ضروری است بحران کنونی از طریق اجماعی اجتماعی حل و فصل شود که از طریق رویکرد و گفتگویی که نگرانی ها و دیدگاه های همه بخش های جامعه را مد نظر قرار دهد، حاصل شود.

در ادامه این بیانیه آمده است : ما از همه احزاب و طرف ها می خواهیم با عقل سلیم و خویشتنداری برای روند دموکراسی سازی اقدام کنند، به حاکمیت قانون احترام بگذارند و نظم دموکراتیک را هر چه سریعتر با برگزاری انتخاباتی آزاد و بی طرفانه بار دیگر برقرار کنند.

این بیانیه می افزاید: مانند همیشه، ترکیه به حمایت از مردم کشور دوست و برادر، مصر، ادامه خواهد داد و از ثبات سیاسی، وحدت، یکپارچگی و کامیابی اقتصادی این کشور حمایت خواهد کرد.

احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه برکناری مرسی از سمت ریاست جمهوری را غیر قابل قبول خواند.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز روز پنجشنبه نشست فوق العاده سه ساعته ای را در دفتر خود در استانبول به منظور بررسی و ارزیابی تحولات اخیر در مصر، برگزار کرد. اما در پی این نشست بیانیه ای رسمی منتشر نشد.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.