سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نيمي از مردم آذربايجان شرقي به فعاليت هاي صنعتي مشغولند

بزرگترين شهرک صنعتي خاورميانه دهه فجر سال جاري به بهره برداري مي رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمدعلي عسگري مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي آذربايجان شرقي با اعلام خبر بالا در جمع خبرنگاران گفت: بزرگترين شهرک صنعتي خاورميانه با نام شهرک صنعتي بعثت دهه فجر سال جاري در استان اذربايجان شرقي به بهره برداري مي رسد.

وي افزود: شهرک صنعتي بعثت 10 هزار و 800 هکتار است که پيش بني مي شود با  بهره برداري  اين شهرک ميزان جذب سرمايه گذاري خارجي در شهرک هاي صنعتي کشور روند پرشتاب تري به خود گيرد.

وي با اشاره به اينکه براي احداث فاز اول اين شهرک مبلغ 30 ميليارد تومان هزينه شده، اظهار داشت: فاز اول شهرک صنعتي بعثت 100 هکتار است که بهمن ماه سال 92 در روز عيد مبعث به بهره برداري مي رسد.

مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان آذربايجان شرقي با بيان اينکه 8 هزار و 500 واحد صنعتي در اين استان مستقر است، اظهار داشت: اين تعداد واحد صنعتي در استان آذربايجان شرقي 10 درصد از کل صنايع کشور را شامل مي شود.

وي گفت: هم اکنون در کل استان آذربايجان شرقي 50 شهرک صنعتي در دست ساخت است که البته 38 مورد آن به بهره برداري کامل رسيده است.

عسگري افزود: در حال حاضر 8 هزار و 828 هکتار شهرک صنعتي در استان آذربايجان شرقي وجود دارد که با اضافه شدن شهرک صنعتي بعثت، متراژ شهرک هاي صنعتي اين استان به 19 هزار و 800 هکتار خواهد رسيد.

مديرعامل واحدهاي صنعتي آذربايجان شرقي با تاکيد بر شرايط بسيار مساعد جهت جذب سرمايه گذاري در واحدهاي صنعتي اين استان گفت: ساخت شهرک هاي صنعتي متعدد با امکانات بالا حکايت از بستر مناسب براي جذب سرمايه گذاري در اين استان دارد.

وي به بخشي از عملکرد شهرک هاي صنعتي در آذربايجان شرقي اشاره کرد و افزود: به طور مثال آمار صادرات شهرک صنعتي شهيد سليمي که يکي از شهرک هاي فعال در اين استان است، در سه ماهه نخست سال جاري 18 هزار تن کالا معادل 40 ميليون دلار بوده است.

وي ادامه داد: اين در حاليست که رقم صادرات از شهرک صنعتي شهيد سليمي در سال 91، 40 هزار تن کالا معادل 100 ميليون دلار
و همچنين ميزان واگذاري زمين در شهرک هاي صنعتي استان آذربايجان شرقي در سه ماهه نخست سال جاري 28 هکتار بوده است.

عسگري با اشاره به اشتغال 40 هزار نفر در شهرک هاي صنعتي استان آذربايجان شرقي افزود: ميزان واگذاري ها در سه ماهه نخست سال جاري در شهرک هاي صنعتي استان آذربايجان شرقي نسبت به سال 91، 3 برابر افزايش يافته است.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبني بر اينکه چه ميزان اعتبار جهت نوسازي و به روز کردن صنايع به واحدهاي صنعتي استان آذربايجان شرقي از محل بسته حمايتي دولت پس از هدفمندي يارانه ها پرداخت شده گفت: تاکنون 140 ميليارد ريال از محل اعطاي تسهيلات دولت به واحدهاي صنعتي آذربايجان شرقي پرداخت شده که اين رقم غير از 40 ميليارد ريال اعتباري است که صرفا براي نوسازي صنايع به واحدهاي صنعتي پس از هدفمندي يارانه ها در استان آذربايجان شرقي اعطا گرديده است.

عسگري اضافه کرد: بيش از 55 درصد از جمعيت 3.7 ميليون نفري استان آذربايجان شرقي از بخش صنعت و معدن به صورت مستقيم و غير مستقيم ارتزاق مي کنند که هر فعاليتي که در اين بخش اعم از جذب سرمايه گذاري و توسعه شهرک هاي صنعتي صورت گيرد، مستقيما در کيفيت زندگي مردم و ارتقاي رفاه عمومي اين استان تاثيرگذار است.





برچسب ها: شهرک ، صنعتی ، شاغل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.