سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تعامل جوانان کشورهای اسلامی باعث نمایان شدن بیشتر قدرت آنان به جهان می شود

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: کشورهای اسلامی باید با ایجاد تعامل مناسب در بستر ورزش، در مقابل توطئه دشمنان بایستند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدصادق اکبری در جلسه ای که با حضور معاون وزارت ورزش و جوانان کشور یمن و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این اداره کل برگزار شد، افزود: چیزی که متولیان بخش ورزش کشورهای اسلامی باید به آن توجه بیشتری داشته باشند محیط مناسبی است که ورزش برای رشد فرهنگی جامعه ایجاد می کند.

وی به نقشه های طراحی شده قدرت های غربی برای انحراف جوانان جوامع اسلامی اشاره کرد و افزود: تعامل جوانان کشورهای مسلمان، قدرت آنان را برای جهانیان بیش از پیش نمایان خواهد کرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به محدودیت ها و تحریم هایی که استکبار جهانی برای ایران اعمال کرده است، اظهار داشت: با وجود این شرایط سخت، جوانان ایرانی به دستاوردهای زیادی دست یافته اند و امروز ایران با تکیه بر رهنمودهای رهبری فرزانه و هوشمند، راه خود را به سوی کمال طی می کند.

وی به بیداری اسلامی که در کشورهای منطقه جریان دارد اشاره کرد و افزود: امروز جهان اسلام باید به صورت مشترک و متحد مسیری را که پیامبر اسلام(ص) ترسیم کرده است، طی کنند، البته در این مسیر جوانان پرشور وپرنشاط نقش ویژه ای دارند.

اکبری ادامه داد: آمادگی هر گونه همکاری و توسعه روابط با کشورهای مختلف برای خدمت به جوانان مسلمان را خواهیم داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به مسوولان وزش و جوانان کشور یمن بر آمادگی استان برای هرگونه همکاری با این کشور تاکید کرد.

سید علی اکبر هاشمی جواهری گفت: خراسان رضوی به عنوان یکی از قطب های ورزش ایران شناخته می شود که علاوه بر کارهای اجرایی، در زمینه تحقیقات و پژوهش ورزشی نیز فعالیت های زیادی انجام داده است.

وی با اشاره به پذیرش دانشجو در رشته های مرتبط با ورزش تا دوره دکتری در دانشگاه های استان، افزود: با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان ایران آمادگی هرگونه همکاری در زمینه مباحث علمی، تبادل اساتید و تیم های ورزشی را با کشور یمن داریم.

هاشمی جواهری خاطر نشان کرد: کل مسلمانان دنیا را یک امت واحد می دانیم و معتقدیم که مسلمانان دشمنان مشترکی دارند که باید در مقابل آنان با هم متحد باشند.

احمد عبداله العشاری معاون وزارت ورزش و جوانان یمن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضورش در مشهد، گفت: معتقدیم که راه و مسیرمان مشترک است و باید در تمامی زمینه ها با هم متحد و همفکر باشیم، مخصوصا در حوزه جوانان که حال و آینده هر کشوری را می سازند.

وی به فعالیت 35 فدراسیون ورزشی در یمن اشاره کرد و افزود: ما نیز برای جوانان اهمیت زیادی قائل هستیم و برنامه ریزی هایی برای مقاطع سنی مختلف در حوزه های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی داریم.

العشاری با اشاره به اهمیت استعدادیابی در کشورش افزود: گروه های بسیاری در یمن برای انتخاب نخبگان جوان در حوزه های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده است.

معاون وزارت ورزش و جوانان یمن با تاکید بر افزایش روابط با ایران در تمامی زمینه های ورزشی و فرهنگی در حوزه جوانان، بیان کرد: امیدواریم گسترش همکاری ها با ایران تداوم داشته باشد و سبب اعتلای وضعیت فرهنگی و اجتماعی هر دو کشور شود.


برچسب ها: معاون ، ساماندهی ، امور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.