سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست اوباما با مشاورانش درباره مصر در کاخ سفید/ بیانیه کاخ سفید: هرچه سریعتر یک دولت غیرنظامی منتخب دموکراتیک در مصر اداره امور را به دست بگیرد

کاخ سفید اعلام کرد دستیاران بارک اوباما رئیس جمهور آمریکا درحال فشار بر مقامات مصر هستند تا پس از سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور هر چه سریعتر به سمت یک دولت دموکراتیک گام بردارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، اوباما در نشستی با مشاوران ارشد خود درباره بحران در مصر گفتگو کرد . این نشست پس از برکنار مرسی برگزار شد. آمریکا دقت کرده است تا از به کار بردن عبارت کودتا درباره آنچه که در مصر رخ داده است خودداری کند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد اعضای تیم امنیت ملی رئیس جمهور با مقامات مصری و دیگر شرکای واشنگتن در منطقه در تماس هستند تا به آنها تاکید کنند باید هرچه سریعتر یک دولت غیرنظامی منتخب دموکراتیک در مصر اداره امور را به دست بگیرد.

در این بیانیه آمده است اوباما خواستار یک روند سیاسی شفاف در مصر با مشارکت همه احزاب سیاسی است . اوباما همچنین خواستار آن است که دولت تحت کنترل نظامیان در مصر از بازداشت های خودسرانه مرسی و طرفداران وی خودداری کند.

دولت اوباما کنترل نظامی در مصر را محکوم اما از به کار بردن عبارت کودتا درمورد تحولات این کشور خودداری کرده است.


برچسب ها: نشست ، اوباما ، مرسی ، مصر ، کاخ سفید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.