سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عصر امروز؛

کارگروه توسعه استان قم با حضور رییس جمهور تشکیل جلسه داد

کارگروه توسعه استان قم با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری نماینده ولی فقیه در قم و آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و برخی از وزرای دولت به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌هاي سفر به قم، در جلسه کارگروه توسعه کشاورزي، معدن و گردشگري زيارت استان قم گفت: بر خلاف تصور و نظر برخي‌ها که ساليان طولاني سرمايه‌گذاري در عرصه کشاورزي را محدود کرده و اين بخش را از رشد مناسب محروم کردند، معتقدم با توجه به استعدادهاي ايران در زمينه کشاورزي که اين ظرفيت‌ها را هم روي کاغذ مي‌شناسم و هم از نزديک ديده‌ام، تا به امروز کمتر از يک سوم ظرفيت‌هاي بخش کشاورزي کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

رييس‌جمهور با تأکيد بر اينکه بخش کشاورزي ظرفيت بسيار زيادي براي جذب سرمايه‌گذاري‌هاي جديد دارد و مي‌تواند وابستگي کشورمان به بخش نفت را به شدت کاهش دهد، افزود: از همه مسئولان مي‌خواهم که به اين نکته باور داشته باشند و ضمن تلاش براي حفظ آن اين باور و اعتقاد را به ديگران نيز انتقال دهند، تا بتوانيم بخش کشاورزي را به جايگاه شايسته‌اش برسانيم.

احمدي‌نژاد با اشاره به عقب‌ماندگي‌هاي استان قم نسبت به ساير استان‌هاي کشور در جذب اعتبارات طرح توسعه کشاورزي در کشور، اظهار داشت: از مسئولان استان مي‌خواهم براي تسريع در جذب اين منابع برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام دهند.

وی همچنين با مثبت و مؤثر توصيف کردن مصوبات اين جلسه در بخش معدن، تصريح کرد: معدن در کشور ما همچنان يک ظرفيت ناشناخته است در حالي که مطالعات و پژوهش‌هاي کارشناسي گواهي مي‌دهند که ايران روي کمربند معادن غني جهان قرار دارد.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه به راحتي و با سرعت مي‌توانيم سطح 400 ميليون تني فعلي برداشت‌هاي معدني کشور را به بيش از يک ميليارد تن در سال برسانيم، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفيت‌هاي و استعدادهاي موجود کشورمان در بخش معدن، اين بخش و بخش کشاورزي مي‌توانند بسيار سريع‌تر از بخش‌هاي ديگر، وابستگي‌هاي کشور به درآمدهاي نفتي را کاهش دهد و بايد توجه و منابع را بيش از پيش به اين بخش هدايت کنيم تا ثروت‌هاي ملت در عرصه معدن احياء شده و مجال از دشمن براي فشار آوردن به درآمدهاي نفتي کشور گرفته شود.

احمدي‌نژاد همچنين با اشاره به طرح بزرگ حرم تا حرم در قم که حرم حضرت فاطمه معصومه(س) را به طور مستقيم و بدون هيچ مانع يا انحرافي در مسير به مسجد جمکران متصل مي‌کند، گفت: به نظرم اجراي اين پروژه که يکي از بزرگترين طرح‌هايي است که در قم اجرا شده و حتي در ايران نيز نظير آن وجود ندارد که يک جاده مستقيم به طول 7 کيلومتر 2 حرم را به گونه‌اي به يکديگر متصل کند که در هر جاي آن که بايستيم هر دو حرم قابل مشاهده باشد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه اجراي اين طرح ظرفيت‌هاي زيادي براي توسعه شهري و گردشگري قم نيز ايجاد کرده است، اظهار داشت: خوب است مسئولين شهر همه طرح‌ها و پيشنهادها را براي توسعه شهري به محوريت اين پروژه هدايت کنند.

احمدي‌نژاد در پايان اين جلسه از همه همکاران دولت در استان و نيز ساير همکاران خود در دولت براي خدمات صادقانه ايشان به استان قم تقدير و تشکر کرد و گفت: همه ما براي خدماتي که توفيق ارائه آنها را داشتيم هيچ انتظار پاداشي نداريم؛ چرا که ما فدايي و نوکر اهل بيت هستيم و اگر اهل بيت نوکري ما را بپذيرند اين بالاترين هديه براي ماست.

در اين جلسه آيت‌الله حسيني بوشهري، امام جمعه موقت قم در سخناني ضمن تقدير و تشکر از خدمات صادقانه 8 ساله دکتر احمدي‌نژاد و دولت تحت رياست وي اظهار داشت: در اين دولت خدمات زياد و بزرگي به قم و همه کشور ارائه شد که بايد صادقانه از اين خدمات تشکر کنيم.

امام جمعه موقت قم افزود: تقريباً همه مردم قم به يکديگر مي‌گفتند که عمر ما کفاف نوشيدن از آب شيرين در قم را نمي‌دهد و شايد آيندگان از اين نعمت بهره‌مند شوند اما ديديم که با همت آقاي دکتر احمدي‌نژاد و مجموعه همکاران ايشان اين پروژه بزرگ اجرا شد و مردم از اين بابت خيلي خوشحال و شاکرند.

آيت‌الله حسيني بوشهري با بيان اينکه طبق آمار مجموع خدمات ارائه شده دولت در هشت سال گذشته چند برابر دوره‌هاي مشابه گذشته است، تصريح کرد: بنده وظيفه مي‌دانم به سهم خودم و از طرف حوزه و به عنوان امام جمعه موقت قم از همه عناياتي که دولت به حوزه‌ها، قم و مجموع زحمات براي پيشبرد فرهنگ اهل بيت داشتند، تشکر کنم و مطمئن هستم که آقاي احمدي‌نژاد و مجموعه دولت هم بابت اين خدمات اجر و پاداشي را از مردم طلب نخواهند داشت، بلکه اجر و پاداش اصلي خود را از اهل بيت دريافت خواهند داشت.

آيت‌الله سعيدي توليت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نيز در اين جلسه از خدمات خالصانه دولت به کريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه و مردم قم تقدير و تشکر کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.