سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس آمریکایی :

مصر نيازمند انقلاب اسلامي واقعي است

يك اسلام شناس و استاد دانشگاه آمريكايي با اشاره به اينكه مصر به انقلاب اسلامي واقعي احتياج دارد به سران حزب اخوان المسلمين توصيه كرد از انديشه هاي اسلامي ناب امام خميني (ره) بهره بگيرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ كوين برت ، اسلام شناس آمريكايي و استاد دانشگاه سانفرانسيسكو و  ويسكونسين در مقاله اي تحت عنوان "مصر به انقلاب اسلامي واقعي نياز دارد" به بررسي اتفاقات اخير در مصر پرداخته و به اخوان المسلمين پيشنهاد كرده است براي جبران اين شكست خود امام خميني را الگوي خود قرار داده و از تفكرات و انديشه هاي اسلامي ناب او  او بهره بگيرند.

دكتر برت مينويسد: محمد مرسي در جريان يك كودتا بركنار شده است . مرگ سياسي مرسي نشان دهنده پايان استراتژي شكست خورده اخوان المسلمين در برقراري ارتباط با غرب و کنترل کشور است .

هيچكس انكار نميكند كه مصريها خواهان حكومت اسلامي هستند.هيچكس انكار نميكند كه مرسي پيروز اولين انتخابات آزاد و عادلانه مصر شد.اما نخبگان سكولار تحت حمايت غرب آمادگي لازم براي دموكراسي واقعي را نداشتند.آنها نمي خواستند نتايج انتخابات آزاد و عادلانه مصر را بپذيرند.بنابرين با كمك اربابان غربي خود اقتصاد مصر را به زانو در آوردند و انگشت تقصير را به سوي مرسي نشانه رفتند، جوانان احساساتي را با فريب به خيابانها ريختند ويك كودتا را مهندسي كردند.

در ادامه این مقاله آمده است : كودتاي ضد مرسي دموكراسي مصر را در گهواره خفه كردند. اين كودتا ممكن است تلاش نا اميدانه و گمراه اخوان المسلمين براي اسلامي كردن جامعه مصر در حالي كه خود در مدار غرب هستند را به پايان رسانده باشد.

مرسي و اخوان المسلمين با اتحاد با غرب و دست نشانده هاي منطقه اي آنها اشتباه وحشتناكي را مرتكب شدند. اخوان المسلمين به ابزار غرب تحت سلطه صهيونيست كه به دنبال تجزيه و تسلط بر خاورميانه از طريق به راه انداختن جنگ قومي و فرقه ای است  تبديل شده است.

" شيخ يوسف قرضاوي " كه زماني از علماي قابل احترام اخوان المسلمين بود اكنون با تبديل شدن به سخنگوي قوميت گرايي ضد شيعي تحت حمايت عربستان و به تحريك اسراييل خود را خوار و رسوا كرده است.

شايد محمد مرسي فكر ميكرد اگر ديكته غرب براي پيوستن به جنگ سوريه را بپذيرد ، مرز غزه را بسته نگه دارد ، پيمان خائنانه كمپ ديويد را حفظ كند ، نسل هاي آينده مصر را به بردگي صندوق بين المللي پول ببرد و اجازه بدهد ارتش مصر به حكمراني خود همانند دوران مبارك ادامه بدهند این امكان را خواهد يافت احكام شرعي بيشتري را به جامعه مدني مصر تزريق كند.

اما اشتباه او از هين جا بود. مرسي و اخوان المسلمين بايد به عقب برگردند و آثار  آيت الله خميني (ره) ، پدر  بيداري  اسلامي سياسي را كه دنيا را تكان داد ، مطالعه كنند. آيت الله خميني (ره) رهبر فقید ایران تاكيد داشت كه در بيداري اسلامي جايي براي قوميت گرايي وجود ندارد.مسلمانان ابتدا و مهمتر از همه مسلمان هستند و بعد پيرو مذاهب .

برت در ادامه خاطرنشان کرد : اخوان المسلمين بايد دست از قوميت گرايي بر دارند و براي اتحاد اسلامي به پا خيزند. دوم ، آيت الله خميني (ره ) متوجه شد كه تمام مسلمانان يك تعهد اخلاقي در قبال مستضعفين در مبارزه عليه استكبار  دارند. مقاومت در برابر امپرياليسم ، آپارتايد ، صهيونيسم ، تجاوز و هرنوع نژاد پرستي و بي عدالتي هم چالش همه مسلمانان است.

اخوان المسلمين بايد از  سرسپردگي به حاكمان سركوبگر( چه غربي باشند ،چه عربستاني و قطري)،دست بردارند و به مبازره جهاني عليه استثمار و بي عدالتي بپيوندد. 

سوم اينكه ،آيت الله خميني (ره) ديد كه براي كنار زدن نظم كهنه و گسست كامل با غرب به يك انفلاب اسلامي واقعي نياز است.تمام شخصيتهاي صاحب قدرتي كه شاه را حمايت مكردند _ بخصوص سران ارتش _ يا بايد از قدرت  كنار گذاشته مي شدند يا دوباره تربيت مي شدند و نهادهاي امپرياليستي مانند صندوق بين المللي پول بايد از ايران اخراج ميشدند.

در ادامه این گزارش آمده است : اخوان المسلمين اگر ميخواهد جامعه اسلامي كه اكثريت مصري ها ميخواهند ايجاد كند ، بايد بداند كه براي يك انقلاب اسلامي كامل از جمله حذف همه دست نشانده هاي غرب از قدرت و گسستن قيد و بند هاي تحميلي توسط دولتها و بانكهاي غربي  بايد سخت تلاش كند صرف پيروزي در انتخابات در حاليكه قدرت واقعي در اختيار نظاميان دست نشانده غرب است چيزي را محقق نميكند.

اخوان المسلمين بايد از شكست خود در مصر به عنوان فرصتي براي ترميم اشتباهاتش استفاده كند . بزرگترين اشتباه اخوان المسلمين خودداري از پيوستن به محور مقاومت –ايران،سوريه،حزبالله،حماس-بود كه در برابر صهيونيست و امپرياليست ايستاده و موفقيتهاي چمشگيري داشته است. سوابق تراژيك اخوان المسلمين چشم آن را به روي فرصت ارائه شده توسط محور مقاومت بست. اكنون زمان جبران مافات فرا رسيده است.

يك سال پيش چه كسي فكر ميكرد كه دو تن از برجسته ترين روساي دولت وابسته به اخوان المسلمين يعني مرسي از مصر و حمد بن خليفه آل ثاني از قطر تقريبا به طور همزمان از قدرت ساقط شوند در حاليكه دولت اسد نه تنها در قدرت باقي بماند بلكه قدرتمندتر هم بشود.

دکتر "برت" همچنین خاطرنشان کرد : رسانه هاي جريان اصلي غربي به ما ميگفتند كه بشار اسد در آستانه سقوط است. طبق گفته آنها او بيش از  دو سال است كه در آستانه سقوط قرداشته است.  اما محور مقاومت در سوريه در حال پيروزي است.و اين محور به تدريج اما قطعا در در فلسطين نيز در حال پيروزي است ، همانطور كه جهان از حقيقت رژيم آپارتايد آگاه ميشود.

در انتهای این مقاله آمده است :  محور سرسپردگي به صهيونيسم وامپرياليسم در حال شكست است.آينده با اقتصاد هاي در حال رشد جهان است،نه با غرب در حال افول. آيا كودتا عليه مرسي به بيداري اخوان المسلمين كمك خواهد كرد؟آيا اخوان المسلمين مسير جديدي را در پيش خواهند گرفت؟مسيري به سوي اتحاد اسلامي و انقلاب اسلامي واقعي كه 34سال پيش توسط امام خميني (ره) بر پا شد.


برچسب ها: مصر ، اسلامی ، خمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.