سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

مردان قربانیان سرطان پوست در استان فارس

70 درصد مردان از قربانیان سرطان پوست در استان فارس هستند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مسئول ثبت و پیشگیری سرطان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سالانه 670 نفر درفارس به سرطان پوست مبتلا می شوند ، به اهمیت نحوه پوشش در مقابل اشعه آفتاب تاکید کرد و ا فزود: از 670 فردی که سالانه در استان به سرطان پوست مبتلا می شوند ، 240 نفر زن و440نفرمرد هستند.

خسروی زادگان افزود: تماس با اشعه "یو وی" خورشید ، اثر مستقیمی با بروز سرطان پوست دارد و درصد بالایی از این افراد ، شاغلانی بوده اند که از محافظت پوست از جمله کلاه ، عینک و کرم های ضد آفتاب استفاده نکرده اند.

وی ادامه داد: افراد بویژه در صورتی که کارگرساختمانی و یا کشاورز هستند باید از کلاه هایی با لبه پهن و کرم های ضد آفتاب استفاده کنند و لباس آستین بلند بپوشند.

خسروی زادگان بیان کرد: در معرض آفتاب در فاصله زمانی 10 صبح تا 2 بعد از ظهر خطرناک تر است و افراد تا جایی که امکان دارد باید سعی کنند در این ساعات در معرض اشعه "یو وی" قرارنگیرند.

این کارشناس مسئول گفت: در هنگام مسافرت نیز بویژه برای کودکان که پوست بسیار حساس تری دارند باید از کرم های ضد آفتاب مخصوص کودک استفادهگردد تا از تخریب پوستشان جلوگیری شود.

وی افزود: برخلاف تصور اشتباه برخی افراد ، اشعه "یو وی" از ابر هم رد می شود و به سطح زمین می رسد که به همین دلیل روزهایی که ابری و غبار آلود است نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.

کارشناس ثبت مرگ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه 70 درصد مرگ ومیر ناشی از سرطان پوست در استان فارس مربوط به مردان است گفت: سالانه 23نفر در فارس به این دلیل می میرند که 70 درصد مرد و 30 درصد زن هستند .

شعاع حقیقی افزود: براساس آمار موجود،43 و 5 دهم درصد از این متوفیان درشهر زندگی می کردند و مابقی ساکن روستا بوده اند./س
برچسب ها: مردان ، سرطان ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.