سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

اسبهای اصیل ترکمن خراسان‌شمالی برای اولین بار در کشور شناسنامه‌دار می‌شوند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی از صدور 950 شناسنامه برای اسب اصیل ترکمن این استان خبر داد.

 

"علی مبارکی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، گفت: جهت صدور شناسنامه براي تمامی اسب‌ها (950 سر اسب) که اطلاعات آن‌ ها در حال آنالیز است تنها شناسنامه 235 سر اسب آماده و بقيه شناسنامه ها نيز بعد از مراحل آناليز صادر می‌شود.

وی تأکید کرد:این شناسنامه‌ها برای اولین بار در کشور توزیع خواهد شد که در ايران 3 هزار و پانصد سر اسب و در خراسان شمالي يک هزار سر اسب اصيل ترکمن وجود دارد..

مبارکی درباره پیشرفت صنعت اسب در این استان،اظهارداشت:اسب اصیل ترکمن یکی از مزیت‌های اقتصادی برای پیشرفت خراسان‌شمالی است که در این راستا کارگروه اسب اصیل ترکمن تشکیل شده است.

بزرگمهر معاون مدیر امور دام استان گفت:خراسان شمالي يکي از استانهاي مستعد در پرورش اسب که در مناطق مرزي بجنورد،مانه و سملقان و راز و جرگلان پرورش داده می شود..

وي اظهار داشت:توسعه واحدهاي صنعتي و نيمه صنعتي در استان،اصلاح نژاد،تأمين اعتبارات لازم براي توسعه واحدهاي تازه تأسيس از جمله وظايف سازمان جهاد کشاورزي است که تاکنون به درستي انجام شده است.

بزرگمهر افزود:مشخصات ظاهري اسب،اطلاعات مالکين،اطلاعات پرورش دهنده و وضعيت بهداشت و درمان از مواردي است که در داده برداري جهت صدور شناسنامه بايد در نظر گرفته شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.