سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

معاون بهزيستي كشور برلزوم حمايت از خانواده معتادان تاكيد كرد

معاون پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي كشور بر لزوم حمايت جدي از معتادان و خانواده هاي آنان تاكيد كرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، دكتر فريد براتي سده در جشن توانمندسازي معتادان بهبود يافته در اراك افزود: معتادان و به ويژه خانواده هاي آنان متعلق به اين جامعه هستند و بايد از حقوق و حمايت هاي اجتماعي برخوردار باشند.
وي گفت : بنا به فرموده امام راحل نجات يك معتاد نجات يك جامعه است كه توجه به اين امر ضروري است.
معاون پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي كشور افزود : توانمند سازي، فرايندي است كه طي آن فرد بايد روي پاي خود بايستد و به زندگي معمولي ادامه دهد.
وي گفت : توجه به اوقات فراغت از اهميت بسيار ويژه اي برخوردار است و اگر در اين زمينه غفلت كنيم جوانان بيشتر در معرض خطر ابتلا به اعتياد قرار خواهند گرفت.
وي افزود : اقدامات خوبي تا كنون در زمينه كنترل و مبارزه با موادمخدر در كشور انجام شده ولي بايد فعاليتهاي بيشتري انجام شود.
معاون پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي كشور گفت : تغيير نگرش و حمايت هاي بيشتر سياستمداران و نيز حضور مردم در عرصه هاي مبارزه جدي با موادمخدر ضروري است.
وي گفت: خانواده ها بايد به همان اندازه كه به تحصيل و شركت فرزندان خود در كلاس هاي مختلف حساسيت دارند به كسب مهارت هاي اجتماعي آنان نيز توجه ويژه كنند.
مديركل بهزيستي استان مركزي نيز گفت: اين اداره كل همه تلاش خود را در راستاي پيشگيري و درمان معتادان به كار گرفته و تاكنون با توفيقات خوبي همراه بوده است.
رضا ربيعي افزود: 155 هزار نفر در قالب 38 تيم اجتماع مدار، سال گذشته در محيط هاي شهري و روستايي از آموزش هاي پيشگيري از اعتياد در مهدهاي كودك، مدارس، مراكز آموزشي، كارگري و محله ها بهره مند شدند.
در اين نشست، از جمعي از معتادان بهبود يافته، فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر، درمان، كاهش آسيب و سمن هاي فعال در پيشگيري از اعتياد با اهداي لوح و جايزه تقدير به عمل آمد./س

برچسب ها: حمایت ، خانواده ، معتادان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.