سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

راه اندازی 13 رشته جدید در دانشگاه ایلام

رییس دانشگاه ایلام ازموافقت شورای گسترش وزارت علوم با این دانشگاه برای پذیرش دانشجو در 13 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ طاهر علی‌محمدی  با اعلام این خبر گفت:با رایزنی ها و پیگیری‌های انجام شده ، شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم ، تحقیقات وفنآوری با صدورمجوز 13رشته تحصیلی شامل 2 رشته در مقطع کارشناسی،7رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 4 رشته در مقطع دکتری موافقت کرد.
وی با بیان اینکه این رشته ها شامل: علوم ورزشی گرایش علوم انسانی ورزش و علوم اقتصادی گرایش اقتصاد نظری در مقطع کارشناسی و تاریخ تشیع،مدیریت سازمان‌های دولتی گرایش برنامه ریزی و نظارت ، ریاضی کاربردی و 4 رشته مهندسی کشاورزی با گرایش‌های علوم باغبانی ، علوم خاک ، سازه‌های آبی و  مکانیزاسیون و تاریخ تشیع در مقطع کارشناسی هستند.
رییس دانشگاه ایلام ، الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی ،تغذیه‌ی دام ،زراعت گرایش اکولوژی گیاهی و علوم جنگل را رشته‌هایی دانست که دوره‌ی دکترای آنها راه اندازی شده است و تصریح کرد: بر اساس سیاست وزارت علوم مبنی بر گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی، دانشگاه ایلام نیز سیاست راهبردی خود را در این زمینه قرار داده است و رایزنی برای اخذ رشته‌های دیگر ادامه دارد.
علی‌محمدی تصریح کرد: دانشگاه ایلام هم‌اکنون دارای 74 رشته‌ی تحصیلی در مقاطع کاردانی ، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.